Нипка Т. В. Особливості застосування інтернет-технологій у процесі вивчення англійської мови

Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки

(відмінності між версіями)
Перейти до: навігація, пошук
(Створена сторінка: Нипка Т. В. – студентка [[державного педагогічного університету імені Павла Тичини | де...)
 
 
Рядок 1: Рядок 1:
[[Нипка Т. В.]] – студентка [[державного педагогічного університету імені Павла Тичини | державного педагогічного університету імені Павла Тичини]] [[КМПУ|Київського університету імені Бориса Грінченка]], спеціальність «[[ Підприємництво, торгівля та біржова діяльність]]», кафедра [[Кафедра іноземних мов і методик їх навчання Київського університету імені Бориса Грінченка | іноземних мов і методик їх навчання]] [[КМПУ|Київського університету імені Бориса Грінченка]]
+
[[Нипка Т. В.]] – студентка державного педагогічного університету імені Павла Тичини, спеціальність «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність».
  
 
''Анотація'': '''У статті розглянуто особливості застосування інноваційних методів навчання та Інтернет-технологій у навчальному процесі. Здійснено аналіз праць вчених, які досліджували дану проблему. Розглянуто основні Інтернет-ресурси, які автор рекомендує інтегрувати у навчальний процес під час вивчення англійської мови.'''
 
''Анотація'': '''У статті розглянуто особливості застосування інноваційних методів навчання та Інтернет-технологій у навчальному процесі. Здійснено аналіз праць вчених, які досліджували дану проблему. Розглянуто основні Інтернет-ресурси, які автор рекомендує інтегрувати у навчальний процес під час вивчення англійської мови.'''

Поточна версія на 16:00, 29 березня 2018

Нипка Т. В. – студентка державного педагогічного університету імені Павла Тичини, спеціальність «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність».

Анотація: У статті розглянуто особливості застосування інноваційних методів навчання та Інтернет-технологій у навчальному процесі. Здійснено аналіз праць вчених, які досліджували дану проблему. Розглянуто основні Інтернет-ресурси, які автор рекомендує інтегрувати у навчальний процес під час вивчення англійської мови.

Ключові слова: Інтернет-технології, освітній процес, інноваційні методи, «нова українська школа», засоби навчання.


Аннотация: В статье рассмотрены особенности использования инновационных методов обучения и Интернет-технологий в учебном процессе. Проведен анализ работ ученых, исследовавших данную проблему. Рассмотрены основные Интернет-ресурсы, которые автор рекомендует интегрировать в учебный процесс при изучении английского языка.

Ключевые слова: Интернет-технологии, образовательный процесс, инновационные методы, «новая украинская школа», средства обучения.


Annotation: The article considers the peculiarities of innovative teaching methods and Internet technologies usage in the educational process. The analysis of the scientists` investigations on this problem was carried out. The article presents the main Internet resources, which the author recommends to integrate into the educational process during the English language learning.

Key words: Internet technologies, educational process, innovative methods, "new Ukrainian school", means of training.


Зміст

Постановка проблеми

Перехід системи освіти на новий лад та запровадження «нової української школи» вимагає від кожного викладача, студента педагогічного навчального закладу, майбутнього вчителя, знань і вмінь для впровадження інноваційних методів навчання та Інтернет-технологій у освітній процес. Надбання сучасної методики викладання іноземних мов надають перспективи для того, аби кожне заняття з англійської мови було насиченим, цікавим, інформативним та результативним.


Аналіз досліджень

Вивченням питання інтеграції інноваційних методів та Інтернет-технологій в освіту займались такі зарубіжні та вітчизняні дослідники як Букрова Л., Вакуленко В., Захарчук М. [5], Кобзей Н. В. [1], Кулько В. А. [4], Панченко В. [2], Рижкова С. В. [3], та багатьох інших. Проте, незважаючи на надзвичайно високу зацікавленість дослідників даним питанням, вважаємо, що дана тема й досі залишається актуальною й приховує в собі нові грані для вивчення.


Постановка мети дослідження

Мета даної статті полягає в з’ясуванні ролі інноваційних технологій у процесі навчання англійської мови та підготовки високоосвічених фахівців сучасного суспільства.


Виклад основного матеріалу

Впровадження в навчальний процес сучасних Інтернет-технологій та інноваційних методів і засобів навчання, збільшення кількості годин на самостійну роботу сприяє так званій індивідуалізації студентів. Молодь починає проявляти навички свідомої самоорганізації своєї навчальної діяльності, раціонально використовуючи власні інтелектуальні, фізичні і моральні резерви на шляху до самоосвіти й самовдосконалення, а отже, керується в своєму житті певною мотивацією чи потребою – бажанням витримати жорстку конкуренцію й не опинитися осторонь важливих суспільних процесів [1, с. 60].


Панченко В. у своєму дослідженні визначила основні закономірності впровадження інноваційних технологій навчання англійської мови такі як:

1) системне і планове введення інноваційних методів у навчальний процес;

2) інтеграція інноваційних методів з традиційними методами формування знань та з активною самостійною роботою студентів;

3) ґрунтовне оволодіння викладачами методикою комплексного застосування інноваційних методів;

4) переорієнтація мотивації навчання студентів на активне пізнання нового та самостійну роботу [2, с. 117].


Кулько В. А. наголошує на тому, що педагоги в сучасних умовах здійснюють пошук і використовують на практиці інноваційні методи вирішення поставлених завдань, застосовуючи комп’ютерні технології у процесі вивчення англійської мови. Автор звертає увагу на перевагах використання комп’ютерних технологій, зокрема: використання ряду Інтернет-сайтів у викладанні англійської мови; застосування скайпу під час вивчення англійської мови; пошук студентами додаткової інформації в Інтернеті за рекомендаціями викладача; пошук додаткової інформації викладачем в Інтернеті для використання її на заняттях з англійської мови; можливість використання блогів у самостійному вивченні англійської мови [4, с. 184].


Деякі вчені [5, с. 97], здійснивши аналіз досвіду проведення комп’ютерного тестування зробили висновки, що його сприятиме: систематичному контролю якості та моніторингу динаміки навчальних досягнень студентів; отриманню максимально достовірних результатів індивідуального прогресу кожного студента; організації електронного банку даних навчальних досягнень студентів за певний період навчання; інтенсифікації навчального процесу завдяки збільшенню обсягу навчального матеріалу на занятті; підвищенню зацікавленості слухачів навчально-виховним процесом; можливості виконувати завдання не лише під контролем викладача, а й здійснювати самоконтроль навчальної діяльності.


Використання інноваційних технологій і методів навчання в процесі викладання англійської мови, на думку Рижкової С. В., є необхідним для формування макролінгвістичних навиків. Технічні засоби навчання дають можливість зіставити усні і письмові форми нових лексичних одиниць за допомогою автентичних аудіоматеріалів, а також закріпити їх у процесі візуалізації, використовуючи мультимедійні проектори, відеоматеріали тощо [3, с. 525].


Дослідниця зазначає, що інноваційні технології та методи навчання необхідно вважати невід’ємною частиною процесу викладання і вивчення англійської мови. Вони дають можливість студентам за відносно нетривалий проміжок часу набути необхідних навичок для оволодіння англійською мовою, а саме навичок аудіювання, читання, письма та комунікації. Враховуючи важливість і актуальність використання інноваційних технологій, центральне місце в процесі викладання займає особистість викладача, який обирає, дає оцінку та використовує інноваційні технології та методи у навчальному процесі. Інноваційні технології, на думку автора, допомагають викладачеві вирішити суттєву частину технічних питань, зробити заняття більш цікавим і інформативним, проте новітні технології не можуть замінити викладача повністю [3, с. 526].


Безперечно, ми погоджуємося з твердженнями вчених, проте вважаємо, що сучасний освітній процес потребує постійного вдосконалення та розвитку. А оскільки сучасні студенти та Інтернет є нероздільними, ми пропонуємо декілька надзвичайно актуальних, пізнавальних та важливих сайтів, які можна легко інтегрувати в процес вивчення англійської мови, зокрема такі як [6, с. 11]:

https://quizlet.com/ – на даному сайті, ви можете обрати список слів, які ви хотіли б вивчити, після чого обираєте вправи та завдання, на закріплення даного матеріалу. Це дієвий та корисний ресурс який допоможе розширити словниковий запас.

https://breakingnewsenglish.com/ – на даному сайт ви можете знайти цікаві та актуальні обговорення різних подій (фільми, новини і т. д.). Матеріали поділяються на дві категорії: простіші та складніші.

https://www.engvid.com/ – тут ви можете знайти короткі відеоуроки англійською мовою які стосуються різних аспектів вивчення англійської мови (граматики, лексики, аудіювання, письма). Усі матеріали розділені за категоріями в залежності від рівня знання мови і об’єднані за тематикою.

http://www.englishlearner.com – уроки та тести на різ англійської мови;

– http: // www.britishcouncil.org – на даному ресурсі можна знайти безліч корисних відомостей про вивчення англійської мови, статті на різну тематику, онлайн ігри, цікаві відео та аудіо матеріали.


Висновок

Таким чином, використовуючи та інтегруючи інноваційні методи навчання і Інтернет-технології у навчальний процес викладач отримує інструменти, які допоможуть підвищити мотивацію студентів до навчання та дадуть можливість більш ефективно вирішувати ряд дидактичних завдань на заняттях англійської мови.


Важливо аби навчальний заклад був готовий до інтеграції інновацій та Інтернет-технологій в освітній процес. Адже на сьогодні частина вищих педагогічних навчальних закладів, які готують молодих вчителів (викладачів) до роботи в «новій українській школі», чи виші не мають належної матеріально-технічної бази. Сучасні висококонкурентні умови ринкового господарства вимагають покращення матеріально-технічного забезпечення закладів освіти з метою підвищення якості освіти та їх конкурентоспроможності на європейському ринку освітніх послуг.


Список використаних джерел

  1. Кобзей Н. В. Інноваційні технології та методи навчання у вищій освіті України ХХІ століття / Н. В. Кобзей // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія : Педагогіка і психологія. – 2015. – Вип. 43. – С. 59-61.
  2. Панченко В. Інноваційні технології навчання англійської мови студентів університету / В. Панченко // Актуальні питання іноземної філології. – 2016. – № 4. – С. 115-120.
  3. Рижкова С. В. Використання інноваційних технологій в процесі вивчення англійської мови у вищій школі / С. В. Рижкова // Молодий вчений. – 2016. – № 12.1. – С. 524-527.
  4. Кулько В. А. Інноваційні технології у вивченні англійської мови студентами ВНЗ / В. А. Кулько // Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія : Філологічні науки. – 2014. – Вип. 206. – С. 183-188.
  5. Захарчук М. Комп’ютерне тестування як інноваційний засіб вимірювання знань англійської мови / М. Захарчук, Р. Васьків // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Інформатизація вищого навчального закладу. – 2015. – № 831. – С. 90-98.
  6. Balanova T. V. Modern View on the Use of Information and Communication Technologies in English Language Teaching / T. V. Balanova // Стратегічні пріоритети в ХХІ столітті : матеріали ІІ Міжнар. наук.-практ. конф., 14-15 лютого 2017 р. – Київ : СПД-ФО Пшонківський О.В., 2017. – С. 9-12.


Особисті інструменти
Ми в мережі
Реклама