Колот К., Гамідова Д. Оповідання Миколи Трублаїні «Яшка і Машка»

Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки

Версія від 15:05, 4 березня 2013; V.yurchenko (Обговореннявнесок)
(різн.) ← Попередня версія • Поточна версія (різн.) • Новіша версія → (різн.)
Перейти до: навігація, пошук

Колот Катерина, Гамідова Дарина - магістрантки Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, Київського університету імені Бориса Грінченкаспеціальність «Початкова освіта»


Зміст

Тема уроку

Оповідання Миколи Трублаїні «Яшка і Машка».

Мета уроку

  • Ознайомити учнів з твором М. Трублаїні,
  • вчити сприймати пригодницькі твори, відчувати настрій, особливості поведінки персонажів;
  • навчити стежити за розвитком сюжету, діями персонажів, давати їм оцінку.
  • Розвивати читацькі навички, уміння формулювати запитання до тексту, переказувати зміст близько до тексту.

Тип уроку

Урок читання оповідання.

Презентація уроку

Хід уроку

І етап «До читання»

1.Вступне слово вчителя.

ВІДОМОСТІ ПРО АВТОРА

Микола Петрович Трублаїні (1907-1941) народився в селі Вільшанці на Вінниччині. Сім’я жила бідно. Батько мусив поїхати на заробітки до Сибіру. Хлопчика виховувала мама і бабуся.

Миколу Трублаїні, справжнє прізвище якого Трубачевський, називають письменником-мандрівником. Маршрути, якими він подорожував, пролягли через моря й океани до таємних північних земель.

Багатющими враженнями від мандрівок ділиться Микола Трублаїні у пригодницьких творах для дітей. Це збірка оповідань «Пустуни на пароплаві» , а також повісті «Шхуна», «Колумб», «Лахтак», «Мандрівники» та інші.

2. Міркування над змістом слова боцман.

  • Хто це може бути?

ІІ етап «Під час читання»

1. Міркування над змістом заголовка оповідання «Яшка та Машка» (с.70)

  • Це персонажі оповідання. Що їх об’єднує? Звідки з’явились?

2. Читання оповідання (завдання учнів запам’ятати персонажів твору);

  • після другого абзацу вчитель запитує «Якого кольору мавпочки, якого вони розміру?».

3. Перевірка первинного сприймання.

  • Де плив пароплав?
  • Звідки на ньому з’явилися мавпочки?
  • Як моряки назвали звірят?

4.Читання оповідання учнями мовчки, виконання завдання: знайти опис мандрівки пароплава, опис мавпочок, їх поведінку. Вибрати матеріал у різних частинах тексту (руденькі мавпочки, завбільшки з кішку, Яшка любив чіплятися хвостом, розгойдуватися, Машка стрибала на стіл…).

5. Читання оповідання за частинами, визначення у кожній найважливішої думки.

  • Що зображує письменник в оповіданні? (Про подорож моряків).
  • А з чого все почалося?
  • Що описує письменник на початку оповідання? (Як мандрівники зупинились біля берега, зустріли незнайомця). Прочитайте цю частину так, як веде розповідь автор: весело, із захопленням.
  • За допомогою яких слів автор передає свою симпатію до мавпочок? (руденькі, завбільшки як кішки)
  • Як поводили себе звірята в перший час? (Вони впиралися, вищали, мотали головами, дриґали лапками, махали хвостами).
  • Хто забрав мавпочок? (Помічник командира корабля). Прочитайте цю частину оповідання, про опис тваринок, про їх страх, і хто поклав цьому край.
  • Пароплав поплив далі. Чи звикли мавпочки до нової обстановки?
  • Як назвали їх моряки?
  • Як поводили себе мавпочки на пароплаві? Прочитайте останню частину оповідання.

ІІІ етап «Після читання»

1. Узагальнююча бесіда.

  • Чому це оповідання є пригодницьким?
  • Яке почуття ви пережили, коли негр продав мавпочок?
  • Доведіть, що Боцман учинив правильно.
  • Перекажіть зміст близько до тесту.


Після ознайомлення з оповіданням «Яшка і Машка» (с. 70-71) учні зіставляють малюнки з реченнями. Формулюють запитання за змістом прочитаного.

На дошці записані питальні слова: Куди? Як? Кого? Хто? Чому? Які?

Після цього переказують зміст, висловлюють ставлення до описаного.



Особисті інструменти
Ми в мережі
Реклама