Самовиховання

Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки

(відмінності між версіями)
Перейти до: навігація, пошук
 
Рядок 1: Рядок 1:
'''Самовихова́ння''' свідома діяльність людини, спрямована на ви­роблення у себе позитивних рис і подолання негативних. Передусім самовиховання потребує від людини знання себе, вміння оцінювати власні позитивні й негативні риси. Для збагачення учнів знаннями і уміннями проводять цикл бесід про психічну діяльність людини, свідомість, волю, по­чуття, характер, мотиви поведінки, інтереси, здібності, потреби, темперамент, а також розкривають сутність само­виховання, методи і прийоми роботи над собою.
+
'''Самовиховання''' – [[Свідомість|свідома]] [[Діяльність|діяльність]] суб’єкта, спрямована на найповнішу реалізацію себе як [[Особистість|особистості]], зміна своєї особистості відповідно з чітко усвідомленими цілями, ідеалами. Самовиховання є відносно пізнім набутком онтогенезу, який пов’язаний із певним рівнем розвитку свідомості, критичного [[Мислення|мислення]], готовності до [[Самовизначення|самовизначення]], самовдосконалення. Самовиховання базується на адекватній самооцінці, вмінні критично [[Оцінка|оцінювати]] свої індивідуальні особливості й потенційні можливості. Необхідними компонентами самовиховання є самоаналіз особистісного розвитку, самозвіт і самоконтроль. У юнацькому віці самовиховання набуває зрілого і цілеспрямованого характеру через усвідомлення свого місця у світі, прагнення до самоствердження й самореалізації. Ефективності самовиховання сприяє реалістична самооцінка. Оскільки розвиток особистості є безупинним процесом, що не має межі, самовиховання – справа всього життя людини.
Більше дізнатися про самовихова́ння можна тут: [http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії]
+
  
 
[[Категорія: Педагогіка]]
 
[[Категорія: Педагогіка]]
 
[[Категорія: Педагогічні поняття]]
 
[[Категорія: Педагогічні поняття]]
 
[[Категорія: Психологічні терміни]]
 
[[Категорія: Психологічні терміни]]
[[Категорія: Матеріал з Вікіпедії]]
+
[[Категорія: Приходько Ю.О., Юрченко В.І.Психологічний словник-довідник]]

Поточна версія на 23:10, 25 лютого 2013

Самовихованнясвідома діяльність суб’єкта, спрямована на найповнішу реалізацію себе як особистості, зміна своєї особистості відповідно з чітко усвідомленими цілями, ідеалами. Самовиховання є відносно пізнім набутком онтогенезу, який пов’язаний із певним рівнем розвитку свідомості, критичного мислення, готовності до самовизначення, самовдосконалення. Самовиховання базується на адекватній самооцінці, вмінні критично оцінювати свої індивідуальні особливості й потенційні можливості. Необхідними компонентами самовиховання є самоаналіз особистісного розвитку, самозвіт і самоконтроль. У юнацькому віці самовиховання набуває зрілого і цілеспрямованого характеру через усвідомлення свого місця у світі, прагнення до самоствердження й самореалізації. Ефективності самовиховання сприяє реалістична самооцінка. Оскільки розвиток особистості є безупинним процесом, що не має межі, самовиховання – справа всього життя людини.



Особисті інструменти
Ми в мережі
Реклама