Орієнтовна тематика рефератів з психології вищої школи

Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки

Перейти до: навігація, пошук

Попереднє слово

Шановні магістранти (аспіранти) - майбутні викладачі вищої школи. Перед тим як вибрати тему реферату, наша дружня Вам порада, зверніть увагу на одну з найкращих Інтернет-колекцій рефератів із психології вищої школи [[1]], які виконані аспірантами НПУ ім. М.П. Драгоманова [[2]] (багато з низ зараз уже кандидати наук). По-перше, щиро дякуємо авторам цих рефератів; по-друге, щоб Ваші реферати зацікавили Ваших викладачів і однокурсників та поповнили цю колекцію, радимо ознайомитися з "ВИМОГИ І МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО НАПИСАННЯ РЕФЕРАТУ"

ОРІЄНТОВНА ТЕМАТИКА РЕФЕРАТІВ ІЗ ПСИХОЛОГІЇ ВИЩОЇ ШКОЛИ

  1. Розвиток особистості майбутнього фахівця як головне завдання вищої школи.
  2. Проблема особистісного зростання студента в процесі професійного навчання.
  3. Інтелектуальна готовність першокурсників до навчання у вищому навчальному закладі.
  4. Особистісна готовність першокурсників до навчання у вищій школі.
  5. Викладач як суб’єкт науково-педагогічної діяльності.
  6. Дослідження особистості студента в зарубіжній психології.
  7. Розвиток комунікативних умінь і навичок майбутніх педагогів.
  8. Розвиток організаторських здібностей майбутніх педагогів.
  9. Розвиток когнітивної сфери студентів у процесі навчання.
  10. Розвиток емоційно-вольової сфери студентів у процесі навчання.
  11. Розвиток потребно-мотиваційної сфери студентів у процесі навчання.
  12. Суб’єктність як інтеграційна властивість особистості педагога.
  13. Психологічні умови запобігання правопорушень серед студентів.
  14. Мовленнєва культура майбутнього фахівця і психологічні передумови її формування.
  15. Розвиток професійної самосвідомості студентів у процесі навчання.
  16. Розвиток взаємин у студентській академічній групі.
  17. Надання психологічної допомоги старшокласникам у виборі професії.
  18. Психологічне обґрунтування методики відбору абітурієнтів до ВНЗ різного профілю
  19. Професійне самовизначення студентів протягом навчання у ВНЗ.
  20. Психологічні особливості сприйняття студентами наукового тексту.
  21. Розвиток у студентів психологічної готовності до подолання життєвих труднощів.
  22. Соціально-психологічні чинники соціалізації особистості студента як майбутнього педагога.
  23. Моє бачення психологічних передумов підвищення якості вищої освіти.
  24. Мотивація учіння студентів, її види та розвиток у процесі навчання.
  25. Розвиток у студентів психологічної готовності до майбутньої професійно-трудової діяльності.
  26. Психологічні передумови розв'язання проблем вищої освіти в України.
  27. Психолого-педагогічна модель викладача вищої школи.
  28. Створення сприятливого соціально-психологічного клімату в студентській академічній групі.
  29. Психологічна культура як складник професіоналізму викладача.
  30. Взаємні оцінні ставлення у педагогічній взаємодії викладача і студентів.
  31. Формування у студентів-першокурсників уміння вчитися самостійно.
  32. Психологічні передумови успішної соціально-психологічної адаптації першокурсників до навчання у ВНЗ.
  33. Психологічні передумови успішної дидактичної адаптації першокурсників до навчання у ВНЗ.
  34. Зміст ціннісних орієнтацій сучасної студентської молоді
  35. Психологічні особливості засвоєння студентами навчального матеріалу з гуманітарних дисциплін.
  36. Психологічні особливості засвоєння студентами навчального матеріалу з природничо-математичних дисциплін.
  37. Психологічний супровід проходження студентами виробничої (педагогічної) практики.
  38. Психологічна діагностика розвитку педагогічних здібностей майбутнього вчителя.
  39. Психологічна культура викладача вищої школи і шляхи її формування.
  40. Психолого-педагогічні основи підготовки студентів до професійно-педагогічної творчості.
  41. Психологічна адаптація молодого викладача до науково-педагогічної діяльності.
  42. Психологічне обґрунтування професіограми і освітньо-кваліфікаційної характеристики фахівця з вищою освітою.
  43. Студент як суб’єкт навчально-професійної діяльності.
  44. Психологічні особливості організаційної культури у ВНЗ.
  45. Засвоєння майбутнім фахівцем організаційної культури професійної групи.
  46. Українська наукова термінологія: психологія вищої школи.
  47. Кореляційний аналіз емпіричних даних психологічного дослідження.
  48. Факторний аналіз емпіричних даних психологічного дослідження.
  49. Роль психолого-педагогічної підготовки майбутнього викладача вищої школи.
  50. Поради досвідченого студента першокурснику.
  51. Своєрідність соціальної ситуації розвитку сучасних українських студентів.
  52. Криза ідентичності в студентському віці і передумови її вирішення.
  53. Психологічна модель особистості фахівця з вищою освітою.
  54. Мотиви професійного вибору і здобуття вищої освіти сучасною молоддю.
  55. «Я-концепція» студента як показник його особистісного зростання.
  56. Розвиток професійної ідентичності студента в процесі навчання.
  57. Формування професійної спрямованості особистості студента.
  58. Самовиховання і саморозвиток майбутніх фахівців з вищою освітою.
  59. Психологічні механізми формування моральних якостей студентів.
  60. Психологічні аспекти рейтингової системи оцінки знань студентів.
  61. Психологічні особливості наукової діяльності студентів.
  62. Пізнавальні психічні процеси в навчально-професійній діяльності студента.
  63. Емоційно-вольові процеси і психічні стани в навчально-професійній діяльності студента.
  64. Розвиток самостійного творчого мислення студентів у процесі навчання.
  65. Психологічні критерії академічної успішності студентів.
  66. Причини неуспішності студентів та шляхи їх подолання.
  67. Індивідуальний стиль навчально-пізнавальної діяльності студента і його формування.
  68. Психологічні передумови ефективності діяльності викладача.
  69. Шляхи формування педагогічної майстерності і підвищення рівня професіоналізму викладача вищої школи.
  70. Психологічні проблеми реалізації принципів Болонського процесу у ВНЗ України.
  71. Соціально-психологічні передумови згуртування студентської групи.
  72. Психологія лідерства в студентській академічній групі.
  73. Психологічні засади студентського самоврядування.
  74. Професійно-педагогічне спілкування у вищій школі.
  75. Психологічні умови організації та ефективності професійного діалогу.
  76. Позиція викладача в навчально-професійній взаємодії зі студентами (розуміння, визнання і прийняття студента).
  77. Педагогічний конфлікт у взаєминах «студент – викладач», його особливості, причини виникнення та моделі конструктивного розв’язання.
  78. Педагогічний конфлікт у взаєминах «викладач – студентська академічна група», його особливості, причини виникнення та моделі конструктивного розв’язання.
  79. Мета і зміст виховання студентської молоді.
  80. Основні напрями реалізації виховних функцій у вищій школі.
  81. Врахування психологічних особливостей юнацького віку при роботі зі студентами.
  82. Розвиток творчості студентів у процесі навчання.
  83. Гендерні відмінності в поведінці і діяльності студентів.
  84. Розвиток професійної рефлексії майбутнього фахівця.
  85. Соціально-психологічні чинники і психологічні механізми формування національної самосвідомості студентів.
  86. Активне рефлексивне слухання та «Я-повідомлення» у комунікативній взаємодії.
  87. Вплив «Я-концепції» викладача на його науково-педагогічну діяльність.
  88. Психологічні особливості діалогу студента і комп’ютера.
  89. Психологічні передумови запровадження сучасних інформаційних технологій у навчальному процесі вищої школи.
  90. Психологічні особливості розвитку організаційної культури в майбутнього фахівця.


Особисті інструменти
Ми в мережі
Реклама