Орієнтовна тематика рефератів з психології вищої школи
Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки
Попереднє слово
Шановні магістранти (аспіранти) - майбутні викладачі вищої школи. Перед тим як вибрати тему реферату, наша дружня Вам порада, зверніть увагу на одну з найкращих Інтернет-колекцій рефератів із психології вищої школи [[1]], які виконані аспірантами НПУ ім. М.П. Драгоманова [[2]] (багато з низ зараз уже кандидати наук). По-перше, щиро дякуємо авторам цих рефератів; по-друге, щоб Ваші реферати зацікавили Ваших викладачів і однокурсників та поповнили цю колекцію, радимо ознайомитися з "ВИМОГИ І МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО НАПИСАННЯ РЕФЕРАТУ"
ОРІЄНТОВНА ТЕМАТИКА РЕФЕРАТІВ ІЗ ПСИХОЛОГІЇ ВИЩОЇ ШКОЛИ
- Розвиток особистості майбутнього фахівця як головне завдання вищої школи.
 - Проблема особистісного зростання студента в процесі професійного навчання.
 - Інтелектуальна готовність першокурсників до навчання у вищому навчальному закладі.
 - Особистісна готовність першокурсників до навчання у вищій школі.
 - Викладач як суб’єкт науково-педагогічної діяльності.
 - Дослідження особистості студента в зарубіжній психології.
 - Розвиток комунікативних умінь і навичок майбутніх педагогів.
 - Розвиток організаторських здібностей майбутніх педагогів.
 - Розвиток когнітивної сфери студентів у процесі навчання.
 - Розвиток емоційно-вольової сфери студентів у процесі навчання.
 - Розвиток потребно-мотиваційної сфери студентів у процесі навчання.
 - Суб’єктність як інтеграційна властивість особистості педагога.
 - Психологічні умови запобігання правопорушень серед студентів.
 - Мовленнєва культура майбутнього фахівця і психологічні передумови її формування.
 - Розвиток професійної самосвідомості студентів у процесі навчання.
 - Розвиток взаємин у студентській академічній групі.
 - Надання психологічної допомоги старшокласникам у виборі професії.
 - Психологічне обґрунтування методики відбору абітурієнтів до ВНЗ різного профілю
 - Професійне самовизначення студентів протягом навчання у ВНЗ.
 - Психологічні особливості сприйняття студентами наукового тексту.
 - Розвиток у студентів психологічної готовності до подолання життєвих труднощів.
 - Соціально-психологічні чинники соціалізації особистості студента як майбутнього педагога.
 - Моє бачення психологічних передумов підвищення якості вищої освіти.
 - Мотивація учіння студентів, її види та розвиток у процесі навчання.
 - Розвиток у студентів психологічної готовності до майбутньої професійно-трудової діяльності.
 - Психологічні передумови розв'язання проблем вищої освіти в України.
 - Психолого-педагогічна модель викладача вищої школи.
 - Створення сприятливого соціально-психологічного клімату в студентській академічній групі.
 - Психологічна культура як складник професіоналізму викладача.
 - Взаємні оцінні ставлення у педагогічній взаємодії викладача і студентів.
 - Формування у студентів-першокурсників уміння вчитися самостійно.
 - Психологічні передумови успішної соціально-психологічної адаптації першокурсників до навчання у ВНЗ.
 - Психологічні передумови успішної дидактичної адаптації першокурсників до навчання у ВНЗ.
 - Зміст ціннісних орієнтацій сучасної студентської молоді
 - Психологічні особливості засвоєння студентами навчального матеріалу з гуманітарних дисциплін.
 - Психологічні особливості засвоєння студентами навчального матеріалу з природничо-математичних дисциплін.
 - Психологічний супровід проходження студентами виробничої (педагогічної) практики.
 - Психологічна діагностика розвитку педагогічних здібностей майбутнього вчителя.
 - Психологічна культура викладача вищої школи і шляхи її формування.
 - Психолого-педагогічні основи підготовки студентів до професійно-педагогічної творчості.
 - Психологічна адаптація молодого викладача до науково-педагогічної діяльності.
 - Психологічне обґрунтування професіограми і освітньо-кваліфікаційної характеристики фахівця з вищою освітою.
 - Студент як суб’єкт навчально-професійної діяльності.
 - Психологічні особливості організаційної культури у ВНЗ.
 - Засвоєння майбутнім фахівцем організаційної культури професійної групи.
 - Українська наукова термінологія: психологія вищої школи.
 - Кореляційний аналіз емпіричних даних психологічного дослідження.
 - Факторний аналіз емпіричних даних психологічного дослідження.
 - Роль психолого-педагогічної підготовки майбутнього викладача вищої школи.
 - Поради досвідченого студента першокурснику.
 - Своєрідність соціальної ситуації розвитку сучасних українських студентів.
 - Криза ідентичності в студентському віці і передумови її вирішення.
 - Психологічна модель особистості фахівця з вищою освітою.
 - Мотиви професійного вибору і здобуття вищої освіти сучасною молоддю.
 - «Я-концепція» студента як показник його особистісного зростання.
 - Розвиток професійної ідентичності студента в процесі навчання.
 - Формування професійної спрямованості особистості студента.
 - Самовиховання і саморозвиток майбутніх фахівців з вищою освітою.
 - Психологічні механізми формування моральних якостей студентів.
 - Психологічні аспекти рейтингової системи оцінки знань студентів.
 - Психологічні особливості наукової діяльності студентів.
 - Пізнавальні психічні процеси в навчально-професійній діяльності студента.
 - Емоційно-вольові процеси і психічні стани в навчально-професійній діяльності студента.
 - Розвиток самостійного творчого мислення студентів у процесі навчання.
 - Психологічні критерії академічної успішності студентів.
 - Причини неуспішності студентів та шляхи їх подолання.
 - Індивідуальний стиль навчально-пізнавальної діяльності студента і його формування.
 - Психологічні передумови ефективності діяльності викладача.
 - Шляхи формування педагогічної майстерності і підвищення рівня професіоналізму викладача вищої школи.
 - Психологічні проблеми реалізації принципів Болонського процесу у ВНЗ України.
 - Соціально-психологічні передумови згуртування студентської групи.
 - Психологія лідерства в студентській академічній групі.
 - Психологічні засади студентського самоврядування.
 - Професійно-педагогічне спілкування у вищій школі.
 - Психологічні умови організації та ефективності професійного діалогу.
 - Позиція викладача в навчально-професійній взаємодії зі студентами (розуміння, визнання і прийняття студента).
 - Педагогічний конфлікт у взаєминах «студент – викладач», його особливості, причини виникнення та моделі конструктивного розв’язання.
 - Педагогічний конфлікт у взаєминах «викладач – студентська академічна група», його особливості, причини виникнення та моделі конструктивного розв’язання.
 - Мета і зміст виховання студентської молоді.
 - Основні напрями реалізації виховних функцій у вищій школі.
 - Врахування психологічних особливостей юнацького віку при роботі зі студентами.
 - Розвиток творчості студентів у процесі навчання.
 - Гендерні відмінності в поведінці і діяльності студентів.
 - Розвиток професійної рефлексії майбутнього фахівця.
 - Соціально-психологічні чинники і психологічні механізми формування національної самосвідомості студентів.
 - Активне рефлексивне слухання та «Я-повідомлення» у комунікативній взаємодії.
 - Вплив «Я-концепції» викладача на його науково-педагогічну діяльність.
 - Психологічні особливості діалогу студента і комп’ютера.
 - Психологічні передумови запровадження сучасних інформаційних технологій у навчальному процесі вищої школи.
 - Психологічні особливості розвитку організаційної культури в майбутнього фахівця.