Поліщук О. Коворкінг для ініціативного студента педагогічного профілю міф чи потреба часу?

Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки

Перейти до: навігація, пошук

Поліщук Оксана - магістрантка Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, м. Київ

Прагнення розвиватися та досягати більшого – цілком нормальні бажання кожної людини. Студентство часом нагадує таку собі концентровану субстанцію із творчих та по-хорошому амбітних людей. Не миритися з тим, що тобі здається неправильним, не визнавати те, що вважаєш потворним – чудовий початок для конструктиву в самому собі та серед тих, хто тебе оточує.

Ключові слова : ініціативний, коворкінг, буккросинг, платформа, креативний простір, студенти, вільні платформи.

Стремление развиваться и достигать большего - вполне нормальные желания каждого человека. Студенчество порой напоминает некую концентрированную субстанцию из творческих и по-хорошему амбициозных людей. Не смиряться с тем, что тебе кажется неправильным, не признавать то, что считаешь уродливым - отличное начало для конструктива в самом себе и среди тех, кто тебя окружает.

Ключевые слова: инициативный, коворкинг, буккроссинг, платформа, креативный пространство, студенты, свободные платформы.


The desire to develop and achieve more - quite normal desire of every person. Students sometimes resembles a kind of concentrated substance with creative and ambitious in the good of people. Do not accept the fact that you seem wrong not to recognize what you consider ugly - a great start for linings of itself and of those around you.

Keywords: initiative, coworking, BookCrossing, platform, creative space, students are free platform.


Зміст

Постановка проблеми

Студенти багато часу проводять разом − в університеті й поза ним. Від літературних вечорів, кінопереглядів до звичайної підготовки до занять. Часто виникає проблема знайти відповідний простір для задоволення таких колективних комунікативних потреб. А якщо варіанти все ж знаходяться, то їхній вигляд далеко не найкращий – старі незручні меблі, пуританський дизайн і стіни брудних матових кольорів [4]. Чому б в межах університетів та коледжів не створити такі вільні платформи для роботи студентів? Замінивши парти зі стільцями на м’які пуфи, зручні столики, диванчики та книги для буккросингу. В даному приміщені буде можливість не лише для саморозвитку студентів, а й для проведення майстер-класів , тими ж студентами; тренінгів для студентів та педагогів; творчі вечори , круглі столи тощо. Популяризація такого типу платформ для роботи студентів осучаснить навчально – виховний процес. Адже самі студенти матимуть змогу проявляти ініціативність та втілювати свої ідеї.

Аналіз останніх досліджень і публікацій

І. Головінова визначила феномен ініціативності як інтегративну якість особистості, що передбачає активну самостійну постановку нових цілей і прагнення досягнути їх, прийняття рішень і їх реалізацію [1, c. 84]. Схожих поглядів притримується С. Качалова, котра називає ініціативність інтегральною якістю особистості, що характеризується здатністю до самостійної постановки цілі діяльності, рішучістю у висуванні конкретних пропоозицій, знаходженні шляхів і засобів їх реалізації, а також вмінням співвідносити свої можливості з масштабом вирішуваних проблем. Вчена також підкреслила той факт, що ініціативність особистості характеризується здатністю до активної перетворювальної діяльності, яка спрямована на зміну як її власного життя, так і життя оточуючих [2].

Н. Тертична в межах цілісного підходу виявила, що ініціативність є інтегральною властивістю особистості, що включає потребу суб’єкта свідомо, за власним бажанням виступати з новими пропозиціями та ідеями, виявляти творчий підхід до планування та реалізації своїх задумів, готовність послідовно їх здійснювати, оцінюючи й аналізуючи результати власної діяльності. Ініціативність виявляється у взаємодії, взаємовідносинах особистості з навколишньою дійсністю. Зауважимо, що у межах цілісного підходу ініціативність розглядається як сукупність взаємопов’язаних компонентів, що за своєю будовою та функціонуванням утворюють цілісну систему, а сам процес вияву ініціативності є результатом взаємодії різних психологічних складових [3].

О. Крупнов зі своїми послідовниками В. Байковим, С. Зиньківською, Е. Карамовою, І. Кезиковою, Є. Нікітіною, А. Польською,О. Полянською, А. Пятином, Л. Яцяном та ін. вивчали ініціативність у руслі розробленого багатомірного функціонального підходу до аналізу базових якостей особистості. Вище зазначені науковці розглядали досліджуваний феномен як системну якість особистості, яка забезпечує процес ініціації та його завершення, що характеризується потягом до чогось нового, до випередження наявної стимуляції. Оскільки ініціативність є інтегративною якістю, то доречно розглядати її в межах інтегративного підходу, концепції якого виходять за рамки будь-якої однієї теорії, з однаковою мірою враховуючи значення кожного з напрямків. Інтегративний спосіб зв’язку задовольняє всі умови формування цілого, оскільки результатом інтеграції є утворення нової якості із різнорідних частин чи елементів.

Мета статті

Метою даної статті є пошук та популяризація нових для України способів організації освітнього простору для студентів для стимулювання у майбутніх фахівців прояву ініціативності.

Виклад основного матеріалу

На сучасному етапі розвитку суспільства та підприємницької діяльності з’явилось достатньо платформ для вільної праці в зручних умовах - так звані коворкінги. Сучасний коворкінг - це місце, де на обмеженій площі знаходиться все необхідне для реалізації проекту. Це не просто робочий простір з оргтехнікою та офісними кімнатами, а спільнота однодумців, серед яких можна знайти нових бізнес-партнерів, замовників, виконавців і клієнтів. Саме ця атмосфера вільного підприємництва і привертає все нових людей, дозволяючи їм розширити свою мережу необхідних контактів. Необхідність універсального розвитку особистості студентів потребує не тільки професійної підготовки самої по собі, але й культурного виховання, формування мистецького смаку, розширення кругозору, прояву ініціативності. В даному просторі можливо і реалізувати вже добре відомий і україні рух – буккросинг - (англ. Bookcrossing - книгообіг) — хобі та громадський рух, що діє за принципом соціальних мереж: людина, прочитавши книгу, залишає («звільняє») її у громадському місці (парк, кафе, поїзд, станція метро) для того, щоб інша випадкова людина могла цю книгу знайти та прочитати та у свою чергу [5].

Такі коворкінги працюють на базі КНУ імені Т. Шевченкав гуртожитку №2, ОНУ імені І. І. Мечникова [4]. Де самі ж студенти на вільних засадах працюють на вільних засадах адміністраторами. Вони мають колосальну можливість проводити там розважальні заходи та кіновечори, екскурсії для приїжджих студентів та ін.

Висновки

Резюмуючи вище описане, варто зазначити що, студентські коворкінги в ролі креативних просторів надаватимуть можливість студентам генерувати , обговорювати та впроваджувати в реальність свої ідеї. Даний простір повністю підлягає формуванню у студентів ініціативності у подальшому професійному становищі, адже всі ідеї та процес їх впровадження залежить від студента та його професійної компетентності, вміння доводити розпочату справу до кінця , правильно організовувати свій час. Починаючи з навчального закладу такі рішучі дії студента формуватимуть організаторські здібності.

Важливим є те , що робота в коворкінги надаватимуть студентам впевненості в собі , адже вони працюватимуть задля власного результату та задоволення своїх культурних чи організаторських потреб , а не на «оцінку». Амбіційним студентам це ще одна можливість для прояву себе, а скутим та сором’язливим – вдала нагода тренувати себе в професійному становленні.

Список використаних джерел

  1. Головинова И. Ю. Формирование инициативности студентов младших курсов в учебноопознавательной деятельности : дис. ..канд. пед. наук : 13.00.08 / Головинова Ирина Юрьевна. – Волгоград, 2005, – 177 c.
  2. Качалова С. М. Педагогические основвоспитания инициативности подростков (на материале предметов гуманитарного цикла): автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук : спец. 13.00.01 “Общая педагогика, история педагогики и образования” /С. М. Качалова. – Липецк, 1995. – 19 с .
  3. Тертична Н. А. Психологічні особливості становлення ініціативи молодшого школяра в учбовій діяльності : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 / Тертична Надія Анатоліївна. – К., 1997. – 187с.
  4. Олійник А. Студентські коворкінги в ролі креативних просторів [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://studway.com.ua/studentski-kovorkingi/ – Загол. з екрану.
  5. Словотвір [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://slovotvir.org.ua/words/bukkrosynh - Загол. з екрану.


Особисті інструменти
Ми в мережі
Реклама