Напрям підготовки (спеціальність)"Соціальна робота"

Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки

Версія від 21:21, 23 лютого 2018; V.yurchenko (Обговореннявнесок)
(різн.) ← Попередня версія • Поточна версія (різн.) • Новіша версія → (різн.)
Перейти до: навігація, пошук

Зміст

Працевлаштування

Основні напрямки професійної діяльності бакалавра з соціальної роботи:

  • надання соціальної допомоги,
  • здійснення соціального захисту,
  • обслуговування, реабілітації та адаптації різних категорій і груп населення, які цього потребують.

Окрім того, соціальний працівник долучається до:

  • просвітницько-профілактичної та інформаційно-рекламної діяльності, спрямованої на попередження негативних суспільних та особистісних явищ;
  • здійснення представництва інтересів клієнта;
  • профорієнтації тощо.

Соціальний працівник зможе працювати:

  • у центрах соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, їх спеціалізованих формуваннях, а також закладах соціального спрямування, які створюють місцевими органами виконавчої влади;
  • в органах соціального захисту населення;
  • у центрах зайнятості населення;
  • у стаціонарних центрах соціального обслуговування;
  • у територіальних центрах по обслуговуванню одиноких людей похилого віку;
  • у будинках-інтернатах для одиноких людей похилого віку та людей з інвалідністю;
  • у творчих об’єднаннях, громадських організаціях та благодійних фондах;
  • у валеологічних та медико-соціальних установах тощо.

Програмні компетентності

Світоглядна

  • Наявність ціннісно-орієнтаційної позиції.
  • Загальнокультурна ерудиція, широке коло інтересів.
  • Розуміння значущості для власного розвитку історичного досвіду людства та європейських цінностей.
  • Збереження духовних традицій українського народу в європейському культурному просторі.
  • Розуміння переваг здорового способу життя та прийняття їх як власних цінностей.
  • Розуміння сутності і соціальної значущості майбутньої професії.

Громадянська

  • Здатність до реалізації прав і обов’язків громадянина України.
  • Здатність робити свідомий соціальний вибір та застосовувати демократичні технології прийняття рішень.
  • Повага до українського народу, держави України, її символіки, культури, мови.
  • Уміння діяти з соціальною відповідальністю та громадською свідомістю.

Комунікативна

  • Здатність до міжособистісного спілкування, емоційної стабільності, толерантності.
  • Здатність працювати у команді.
  • Вільне володіння українською мовою відповідно до норм культури мовлення, основами спілкування іноземними мовами.

Інформаційна

  • Здатність до самостійного пошуку та оброблення інформації з різних джерел для розгляду конкретних питань.
  • Здатність до ефективного використання інформаційних технологій в соціальній і професійній діяльності.

Науково-дослідницька

  • Здатність виконувати навчально-дослідні завдання на основі аналітико-синтетичної мисленнєвої діяльності.
  • Володіння науково-дослідними методами відповідно фахового спрямування.
  • Обізнаність в особливостях проектної діяльності, готовність до її реалізації.
  • Критична обізнаність та інтелектуальна чесність. Здатність до нестандартних рішень типових задач і здатність вирішувати нестандартні завдання.

Самоосвітня

  • Здатність до самостійної пізнавальної діяльності, самоорганізації та саморозвитку.
  • Спрямованість на розкриття особистісного потенціалу та самореалізацію.
  • Прагнення до особистісно-професійного лідерства та успіху.

Деонтологічна

  • Знання та дотримання етичних принципів діяльності як з погляду професійної чесності, так і з погляду розуміння можливого впливу на особистість, соціальну групу, соціальну ситуації;
  • повага до гідності кожної людини;
  • вміння бути толерантними та стриманим до різних емоційних проявів клієнтів, за різних обставин зберігати емоційну стабільність.

Організаційна

  • Вміння здійснювати управління власною професійною діяльністю та працювати у команді, визначити, конкретизувати та вибудовувати ієрархію завдань у професійній діяльності;
  • здійснювати стратегічне та тактичне планування;
  • налагоджувати взаємозв’язки організацій і установ державного і недержавного секторів сфери соціального захисту населення, бізнесових структур.

Діагностична

  • Здатність визначати та враховувати у роботі різні рівні фізичного, психічного, соціального, духовного, інтелектуального розвитку особистості, її потреби, цінності, уподобання, стимулювати активність отримувачів послуг щодо самореалізації і максимального розвитку власних потенційних можливостей;
  • здатність розуміти почуття,проявляти емпатію, співчувати людям;
  • знання сутності та особливостей оцінки потреб особи та сім’ї;
  • володіння процедурою здійснення оцінки потреб особи та сім’ї;
  • здатність до прогнозування результатів роботи з урахуванням найважливіших факторів соціального середовища та життєвих обставин особи або сім’ї, специфіки різних соціальних груп;
  • вміння встановлювати та підтримувати контакт з отримувачем послуг на основі результатів оцінки потреб, організовувати та координувати партнерство й взаємодію з дітьми і дорослими під час проведення оцінки потреб особи та сім’ї.

Технологічна

  • Вміння оптимально використовувати сучасні технології соціальної роботи з різними категоріями отримувачів послуг;
  • на основі результатів оцінки потреб отримувачів послуг, їхнього психологічного самопочуття, стану, інтересів, запитів, особливостей життєдіяльності планувати і визначати мету, завдання, форми, методи, прийоми, ресурси, основні підходи до індивідуальної чи групової роботи;
  • коригувати за необхідністю форми і методи соціального впливу, визначати кінцевий результат, узгоджувати план із отримувачами соціальних послуг;
  • здатність до забезпечення високого рівня культури та відповідальності у використанні та впровадженні технологій соціальної роботи.

Правозахисна

  • Володіння юридичними термінами, необхідними для професійної діяльності;
  • обізнаність щодо призначення соціальних пільг, виплат, компенсацій, особливостей соціально-правового захисту тощо;
  • ефективне використання у професійній діяльності нормативно-правових документів для вирішення відповідних професійних завдань, соціально-правових ситуацій тощо.

Розуміння основ соціальної політики

  • Аналіз основних тенденцій розвитку сучасної соціальної політики, знання нормативної бази, щодо різних цільових груп, шляхів подолання соціальних проблем;
  • здатність визначати державні установи і громадські організації, діяльність яких спрямована на допомогу особистості, сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах.

Розуміння економічних основ соціальної роботи

  • Використання знань з фінансового аспекту системи соціального захисту населення, соціального підприємництва як ефективного механізму вирішення соціальних проблем;
  • здатність до використання різних видів економічних механізмів, які застосовуються в соціальній сфері;
  • застосовування знань та стратегій з корпоративної соціальної відповідальності у професійній діяльності.

Обізнаність у різних галузях психології

  • Вміння досліджувати психічні явища у процесі взаємодії людей у великих та малих групах;
  • знання психічних властивостей особистості на різних вікових етапах її розвитку;
  • природи, змісту, видів і форм прояву девіантної поведінки у людей різного віку, статі, професії та етнічно-культурної приналежності;
  • вміння застосовувати адекватні методи діагностики поведінки, яка відхиляється від норми;
  • володіння інструментами оцінювання і вимірювання індивідуально-психологічних особливостей особистості та соціального оточення, в якому здійснюється життєдіяльність особистості;
  • володіння знаннями про шляхи та способи передбачення, попередження, подолання суперечностей у взаєминах між окремими людьми, групами, об'єднаннями.

Володіння методикою соціологічного дослідження та методами статистики

  • Оперування основними методами та техніками соціологічних досліджень, методами статистики;
  • розуміння суспільних пріоритетів, соціальних процесів та суспільних відносин;
  • здатність до проектування соціологічних досліджень, аналізу та інтерпретації їх результатів, використання у практичній діяльності.

Здатність до створення здоров’язберігаючого простору

  • Вміння самодіагностики, саморегуляції з метою попередження професійного перевантаження та синдрому професійного вигоряння;
  • здатність витримувати емоційне навантаження в складних ситуаціях професійної діяльності;
  • забезпечення професійної саморегуляції та здоров’язбереження.

Вміння планувати та здійснювати професійний саморозвиток та вдосконалення

  • Здатність навчатися протягом життя, підвищувати професійну компетентність, планувати і здійснювати професійний саморозвиток, самопізнання, самовизначення, самоорганізацію;
  • планувати програму професійного самовдосконалення.

Програмні результати навчання

  • Знання теоретичних основ соціальної роботи, соціальної політики, системи соціального захисту населення, соціального підприємництва та інших механізмів вирішення соціальних проблем.
  • Знання та здатність дотримуватися етичних принципів соціальної роботи.
  • Здатність визначати та враховувати у роботі різні рівні фізичного, психічного, соціального, духовного, інтелектуального розвитку особистості, її потреби, цінності тощо.
  • Знання сутності та особливостей оцінки потреб особи та сім’ї; володіння процедурою здійснення оцінки потреб особи та сім’ї.
  • Вміння оптимально використовувати сучасні технології соціальної роботи з різними категоріями отримувачів послуг.
  • Здатність розробляти та впроваджувати різні категорії тренінгових програм для різних груп отримувачів послуг у залежності від їх потреб.
  • Здатність використовувати основні методи та техніки соціологічних досліджень, методами статистики; розуміння суспільних пріоритетів, соціальних процесів та суспільних відносин; здатність до проектування соціологічних досліджень, аналізу та інтерпретації їх результатів, використання у практичній діяльності.
  • Обізнаність у різних галузях психології:знання психічних властивостей особистості на різних вікових етапах її розвитку; природи, змісту, видів і форм прояву девіантної поведінки у людей різного віку, статі, професії та етнічно-культурної приналежності; вміння досліджувати психічні явища; володіння інструментами оцінювання і вимірювання індивідуально-психологічних особливостей особистості.
  • Здатність до забезпечення професійної саморегуляції та здоров’язбереження.

Бакалавр з соціальної роботи має академічне право продовжити навчання за спеціальністю „Соціальна робота” освітньо-кваліфікаційного рівня „магістр”.

Підготовка соціальних працівників

У Києві підготовку фахівців за спеціальністю „Соціальна робота” освітньо-кваліфікаційного рівня "бакалавр" і "магістр" (денна і заочна форма навчання) здійснюють у Таврійському національному університеті імені В.І. Вернадського в Навчально-науковому гуманітарному інституті (м. Київ, вул. Івана Кудрі, 33).

З Правилами прийому - 2018 до Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського та іншою важливою інформацією про навчання можна познайомитися на сторінці Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського



Особисті інструменти
Ми в мережі
Реклама