Ушинський Костянтин Дмитрович

Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки

(відмінності між версіями)
Перейти до: навігація, пошук
(Створена сторінка: '''Ушинський Костянтин Дмитрович''' (2 березня 1824, Тула — 3 січня 1871, Одеса) — український та ...)
 
 
Рядок 1: Рядок 1:
 
'''Ушинський Костянтин Дмитрович''' (2 березня 1824, Тула — 3 січня 1871, Одеса) — український та російський педагог українського походження, один із засновників педагогічної науки в Росії.
 
'''Ушинський Костянтин Дмитрович''' (2 березня 1824, Тула — 3 січня 1871, Одеса) — український та російський педагог українського походження, один із засновників педагогічної науки в Росії.
Більше дізнатися про К.Д.Ушинського можна тут: [http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A3%D1%88%D0%B8%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D0%9A%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%8F%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BD_%D0%94%D0%BC%D0%B8%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87 Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії]
+
 
 +
 
 +
Народився 2 березня 1823 (1924) р. в м. Тулі в родині маломаєтного дворянина. Дитинство провів у с. Богданівці на Чернігівщині. Навчався в Новгород-Сіверській гімназії. У1844 р. закінчив юридичний факультет Московського університе­ту. Працював спочатку виконуючим обов'язки професора Яро­славського юридичного ліцею, потім урядовцем, займався літера­турною діяльністю. З 1854 по 1859 р. — викладач російської мови та інспектор Гатчинського сирітського інституту, з 1859 по 1862 р. — інспектор Смольного інституту шляхетних дівчат. За роки роботи у Смольному інституті здійснив великі організаційні реформи.
 +
З 1862 по 1867 р. перебував у закордонному відрядженні для вивчення стану початкової і жіночої освіти та підготовки підручника з педагогіки. У цей час написав підручник для почат­кового навчання «Рідне слово» і «Керівництво до Рідного сло­ва» для вчителів і батьків. Найвагомішим внеском у педагогічну науку є праці К. Ушинського «Людина як предмет виховання» та «Праця у її психічному і виховному значенні».
 +
Думка про народність виховання є головною в педагогічній теорії К. Ушинського: система виховання дітей у кожній державі пов'язана з умовами історичного розвитку народу, вона розвиває і зміцнює в дітях найцінніші психологічні риси і моральні якості — патріотизм, національну гідність, любов до праці. Вчений наполя­гав на тому, що дитина з раннього віку має засвоювати елементи народної культури, опановувати рідну мову, ознайомлюватися з усною народною творчістю. Обґрунтував вимогу будувати навчально-виховну роботу з урахуванням вікових і психологічних особливостей дітей, систематично вивчати дітей у процесі вихо­вання. Серед наук про людину виокремлював фізіологію і психо­логію, які дають педагогові систематичні знання про людський організм у його психічних виявах. Історична заслуга К. Ушинського полягає в тому, що він узагальнив психологічні засади дидактики: розробив основи дошкільного виховання.
  
  
Рядок 6: Рядок 10:
 
[[Категорія:Українські психологи і педагоги]]
 
[[Категорія:Українські психологи і педагоги]]
 
[[Категорія: Радянські психологи і педагоги]]
 
[[Категорія: Радянські психологи і педагоги]]
[[Категорія: Матеріал з Вікіпедії]]
 
 
[[Категорія:Потребує доопрацювання]]
 
[[Категорія:Потребує доопрацювання]]

Поточна версія на 22:39, 11 березня 2013

Ушинський Костянтин Дмитрович (2 березня 1824, Тула — 3 січня 1871, Одеса) — український та російський педагог українського походження, один із засновників педагогічної науки в Росії.


Народився 2 березня 1823 (1924) р. в м. Тулі в родині маломаєтного дворянина. Дитинство провів у с. Богданівці на Чернігівщині. Навчався в Новгород-Сіверській гімназії. У1844 р. закінчив юридичний факультет Московського університе­ту. Працював спочатку виконуючим обов'язки професора Яро­славського юридичного ліцею, потім урядовцем, займався літера­турною діяльністю. З 1854 по 1859 р. — викладач російської мови та інспектор Гатчинського сирітського інституту, з 1859 по 1862 р. — інспектор Смольного інституту шляхетних дівчат. За роки роботи у Смольному інституті здійснив великі організаційні реформи. З 1862 по 1867 р. перебував у закордонному відрядженні для вивчення стану початкової і жіночої освіти та підготовки підручника з педагогіки. У цей час написав підручник для почат­кового навчання «Рідне слово» і «Керівництво до Рідного сло­ва» для вчителів і батьків. Найвагомішим внеском у педагогічну науку є праці К. Ушинського «Людина як предмет виховання» та «Праця у її психічному і виховному значенні». Думка про народність виховання є головною в педагогічній теорії К. Ушинського: система виховання дітей у кожній державі пов'язана з умовами історичного розвитку народу, вона розвиває і зміцнює в дітях найцінніші психологічні риси і моральні якості — патріотизм, національну гідність, любов до праці. Вчений наполя­гав на тому, що дитина з раннього віку має засвоювати елементи народної культури, опановувати рідну мову, ознайомлюватися з усною народною творчістю. Обґрунтував вимогу будувати навчально-виховну роботу з урахуванням вікових і психологічних особливостей дітей, систематично вивчати дітей у процесі вихо­вання. Серед наук про людину виокремлював фізіологію і психо­логію, які дають педагогові систематичні знання про людський організм у його психічних виявах. Історична заслуга К. Ушинського полягає в тому, що він узагальнив психологічні засади дидактики: розробив основи дошкільного виховання.



Особисті інструменти
Ми в мережі
Реклама