Бондар Володимир Іванович

Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки

(Перенаправлено з Бондар В.І.)
Перейти до: навігація, пошук
Фото: Бондар Володимир Іванович

Бондар Володимир Іванович – дійсний член НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, директор Інституту педагогіки і психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, Заслужений працівник освіти України.

Народився В.І. Бондар 22 січня 1936 р. в смт Нова Володолага Нововодолазького району Харківської області в родині службовців.

Зміст

Освіта

  • 1944 р. – учень першого класу Бузуківської початкової школи.
  • 1951 р. – закінчив Вергунівську семирічну школу Черкаського району Київської області.
  • 1951 – 1955 рр. студент Золотоніського педагогічного училища Полтавської області.
  • 1955 – 1956 рр. учитель Катеринопільської сш №1 Катеринопільського району Черкаської області.

Досвід роботи

  • 1964 – 1967 рр. – аспірант відділу дефектології Науково-дослідного інституту педагогіки УРСР.
  • 1969 р. – кандидат педагогічних наук, старший викладач.
  • 1973 – 1983 рр. – завідувач кафедри педагогіки Центрального інституту вдосконалення вчителів Міністерства освіти УРСР.
  • 1987 р. – присуджено науковий ступінь доктора педагогічних наук, завідувач кафедри педагогіки та методики початкового навчання.
  • 1988 р. – присвоєно вчене звання професора.
  • 1992 р. – декан педагогічного факультету.
  • 1994 р. – обрано членом-кореспондентом АПН України.
  • 1999 р. – обрано дійсним членом АПН України; член бюро відділення теорії та історії педагогіки АПН України.
  • 2001 р. – завідувач кафедри психології та педагогіки.

Наукова і організаційна діяльність

Володимир Іванович Бондар - автор понад 130 наукових праць.

Під керівництвом В.І. Бондаря захищено 40 докторських і кандидатських дисертацій з проблем дидактики, теорії та методики професійної освіти.

Володимир Іванович Бондар - вчений-педагог у галузі дидактики й педагогічної освіти.

Під його науковим керівництвом розроблені та впроваджені в практику роботи вищих педагогічних навчальних закладів України галузеві стандарти вищої освіти зі спеціальностей "Початкове навчання", "Дошкільне виховання", модульно-рейтингової технології вивчення дидактики/

Навчальні посібники з дидактики, теорії та технології управління процесом навчання в школі, написані В.І. Бондарем, широко використовуються у вищих навчальних закладах України.

Нагороди

  • Відзнака “Отличник просвещения СССР” (1983);
  • Медаль А.С. Макаренка (1987);
  • Відзнака “Відмінник освіти України” (1992);
  • Указом президента України присвоєно почесне звання “Заслужений працівник освіти України” (2000);
  • Присуджена премія імені В.Вернадського рішенням Ради фонду інтелектуальної співпраці “Україна – ХХІ століття” (2001);
  • Золота медаль "В.О. Сухомлинський" МОН України (2006).

Основні публікації

  1. Бондар В.І. Дидактика: ефективні технології навчання студентів. – К.: Вересень, 1996. – 129 с.
  2. Бондар В.І. Управлінська діяльність директора школи: дидактичний аспект. – К.: Радянська школа, 1987.
  3. Бондар В.І. Теоретичні основи і технології педагогічного аналізу: Управлінський аспект: Навчальний посібник / МО України; УДПУ імені М.П. Драгоманова. – К.: УДПУ, 1996. – 66с.
  4. Бондар В.І. Модульно-рейтингова технологія вивчення навчальної дисципліни. – К.: НПУ ім. М.П.Драгоманова, 1999. – 48 с.
  5. Бондар В.І. Теорія і технологія управління процесом навчання в школі / АПН України; Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 192с.
  6. Бондар В.І. Дидактика: Підручник для студ. вищих пед. навч. закл.. — К. : Либідь, 2005. — 264с.
  7. Бондар В.І. Теорія і технологія управління процесом навчання в школі / АПН України; Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 192с.
  8. Бондар В.І., Севастюк М. С.. Педагогічне прогнозування як процес формування прогностичних умінь учителя початкової школи / Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К. : НПУ ім.М.П.Драгоманова, 2000. — 60с.
  9. Бондар В.І.Коханко О.Г. Проектування уроку як оптимальної системи. Навчально-методичний посібник для студентів спеціальності «Початкова освіта». – К., Фоліант, 2008. – 54с.
  10. Бондар В.І., Ільченко А. М. Психолого-педагогічні основи розвитку дітей в системі М.Монтессорі: навч. посіб.. — Полтава : РВВ ПДАА, 2009. — 252с.

Примітка

Інформація взята з порталу НПУ імені М.П. Драгоманова



Особисті інструменти
Ми в мережі
Реклама