Гусак Петро Миколайович

Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки

(відмінності між версіями)
Перейти до: навігація, пошук
 
(Одна проміжна версія одного користувача не показана)
Рядок 1: Рядок 1:
[[Файл:Фото Гусак Петро Миколайович.jpg|міні|праворуч|250пкс|Фото: Гусак Петро Миколайович]]
+
[[Файл:Фото Гусак П М 2.jpg|міні|праворуч|250пкс|Фото: Гусак Петро Миколайович]]
  
'''Гусак Петро Миколайович''' -  доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри соціальної педагогіки, виконувач обов`язків декана факультету довузівської підготовки молоді Волинського національного університету імені Лесі Українки
+
'''Гусак Петро Миколайович''' -  доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри соціальної педагогіки та педагогіки вищої школи Східноєвропейського національного університету імен Лесі Українки.
  
 
== Освіта ==
 
== Освіта ==
  
 
* У 1985 р. закінчив із відзнакою [[Національний педагогічний університет імені Михайла Драгоманова|Київський педагогічний інститут імені О. М. Горького]] за спеціальністю «Педагогіка та психологія», здобув кваліфікацію [[:Категорія:Викладачі-дослідники з педагогіки і психології КДПІ імені О.М. Горького|«Викладач-дослідник з педагогіки та психології»]].
 
* У 1985 р. закінчив із відзнакою [[Національний педагогічний університет імені Михайла Драгоманова|Київський педагогічний інститут імені О. М. Горького]] за спеціальністю «Педагогіка та психологія», здобув кваліфікацію [[:Категорія:Викладачі-дослідники з педагогіки і психології КДПІ імені О.М. Горького|«Викладач-дослідник з педагогіки та психології»]].
 +
 +
== Досвід роботи ==
 +
 +
Обіймав посади:
 +
 +
* асистента кафедри педагогіки Вінницького педагогічного інституту ім. М. Островського (1985);
 +
 +
* асистента кафедри педагогіки Вінницького педагогічного інституту ім. М. Островського (1987-1988);
 +
 +
* аспіранта кафедри педагогіки Київського державного педагогічного інституту ім. О.М. Горького (1988-1991);
 +
 +
* старшого викладача кафедри педагогіки та методики початкового навчання Луцького державного педагогічного інституту ім. Лесі Українки (1991);
 +
 +
* доцента, завідувач кафедри соціальної педагогіки і методики викладання соціальних дисциплін ЛДПІ ім. Лесі Українки (1992);
 +
 +
* докторанта Волинського державного університету (далі — ВДУ) ім. Лесі Українки (1996-1999);
 +
 +
* професора (2000), завідувача кафедри соціальної педагогіки ВДУ ім. Лесі Українки;
 +
 +
* декана факультету довузівської підготовки молоді ВДУ ім. Лесі Українки (2007).
  
 
== Наукова діяльність ==
 
== Наукова діяльність ==
Рядок 13: Рядок 33:
 
* Рішенням вченої ради Волинського державного університету імені Лесі Українки у 2002 році присвоєно вчене звання професора.  
 
* Рішенням вченої ради Волинського державного університету імені Лесі Українки у 2002 році присвоєно вчене звання професора.  
  
* Веде курс «Вища освіта України і Болонський процес».
+
* Керує держбюджетною темою "Соціально-педагогічні умови формування здорового способу життя підлітків", яку розробляють доктори та кандидати наук, аспіранти, студенти, директори й учителі шкіл (з 2006 р.).
Нагороди
+
  
* У 2005 році отримав знак «Відмінник освіти».  
+
* Є переможцем конкурсу на заміщення посади провідного дидакта національного проекту при Міністерстві освіти та науки України.
 +
 
 +
* Член редколегії "Молодіжного наукового вісника", "Наукового вісника Волинського національного університету імені Лесі Українки", збірників наукових праць "Проблеми педагогічних технологій" і "Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві".
 +
 
 +
* Член двох спеціалізованих рад з захисту докторських дисертацій (у Національному педагогічному університеті ім. М. Драгоманова та Тернопільському національному педагогічному університеті ім. В. Гнатюка).
 +
 
 +
* Науковець працює у галузі організації виховної роботи зі спеціальності "Соціальна педагогіка". Читає лекції з соціальної педагогіки та методики викладання соціальних дисциплін у ЛДПІ ім. Лесі Українки, а згодом — у ВДУ ім. Лесі Українки та Волинському національному університеті ім. Лесі Українки.
 +
 
 +
== Нагороди ==
 +
 +
* У 2005 р. отримав знак «Відмінник освіти»;
 +
 
 +
* Нагороджений нагрудним знаком "За наукові досягнення" (2008);
 +
 
 +
* Відзначений Подякою Луцької міської ради (2006).  
  
 
== Наукова школа ==
 
== Наукова школа ==
  
*Керівник наукової школи «Організація навчального процесу у вищому навчальному закладі за умов упровадження кредитно-модуль¬ного навчання».
+
*Керівник наукової школи «Організація навчального процесу у вищому навчальному закладі за умов упровадження кредитно-модульного навчання».
  
 
'''Доробок наукової школи''':
 
'''Доробок наукової школи''':
Рядок 28: Рядок 61:
 
* Створена структурна модель підготовки майбутнього фахівця відповідно до загальноєвропейських зразків.
 
* Створена структурна модель підготовки майбутнього фахівця відповідно до загальноєвропейських зразків.
  
*Розроблено на¬вчальні плани, навчальні програми, теоретичні та методичні аспекти впровадження іннова¬ційних технологій, положення про модульне навчання та рейтингове оцінювання, загальні характеристики конкурентно спрямованого на¬вчання, теорія та практика впровадження дифе¬ренційованого навчання у ВНЗ.
+
*Розроблено навчальні плани, навчальні програми, теоретичні та методичні аспекти впровадження інноваційних технологій, положення про модульне навчання та рейтингове оцінювання, загальні характеристики конкурентно спрямованого на¬вчання, теорія та практика впровадження диференційованого навчання у ВНЗ.
  
 
*Розроблені методичні рекомендації для соціальних педагогів та практичних психологів щодо формування здорового способу життя учнів за методом “рівний-рівному”, методика впровадження спецкурсу “Соціально-педагогіч¬на робота з ВІЛ-інфікованими та їх сім’ями”, тренінгові заняття щодо формування ЗСЖ.
 
*Розроблені методичні рекомендації для соціальних педагогів та практичних психологів щодо формування здорового способу життя учнів за методом “рівний-рівному”, методика впровадження спецкурсу “Соціально-педагогіч¬на робота з ВІЛ-інфікованими та їх сім’ями”, тренінгові заняття щодо формування ЗСЖ.
  
'''Наукове керівництво захищеними дисерта¬ційними роботами''':  
+
'''Наукове керівництво захищеними дисертаційними роботами''':  
  
 
* Під керівництвом [[Гусак П.М.|П. М. Гусака]] захищено 6 кандидатських дисертацій, зокрема:
 
* Під керівництвом [[Гусак П.М.|П. М. Гусака]] захищено 6 кандидатських дисертацій, зокрема:
Рядок 38: Рядок 71:
 
* Кваша С. С. Педагогічна система Луцької братської школи, 1996 р.
 
* Кваша С. С. Педагогічна система Луцької братської школи, 1996 р.
  
* Мартіросян Л. А. Диференціація навчання в процесі вивчення дисциплін педагогічного цик¬лу (на матеріалах вивчення курсу історії педа¬гогіки), 1997 р.
+
* Мартіросян Л. А. Диференціація навчання в процесі вивчення дисциплін педагогічного циклу (на матеріалах вивчення курсу історії педагогіки), 1997 р.
  
 
* Смалько Л. Є. Індивідуалізоване навчання в системі підготовки майбутнього педагога у вищій школі США, 2001 р.
 
* Смалько Л. Є. Індивідуалізоване навчання в системі підготовки майбутнього педагога у вищій школі США, 2001 р.
  
* Коваленко В. Г. Модульно-рейтингове на¬вчання як засіб індивідуалізації навчального процесу у вищому технічному закладі, 2005 р.
+
* Коваленко В. Г. Модульно-рейтингове навчання як засіб індивідуалізації навчального процесу у вищому технічному закладі, 2005 р.
  
* Бєлкіна-Ковальчук О. В. Формування кри¬тичного мислення учнів початкових класів у процесі навчання, 2006 р.
+
* Бєлкіна-Ковальчук О. В. Формування критичного мислення учнів початкових класів у процесі навчання, 2006 р.
  
 
* Линник Л. М. Соціально-педагогічні засади профілактичної роботи з важковиховуваними підлітками, 2006 р.
 
* Линник Л. М. Соціально-педагогічні засади профілактичної роботи з важковиховуваними підлітками, 2006 р.
Рядок 53: Рядок 86:
  
 
#[[Гусак П.М.]]Підготовка учителя: технологічні аспекти: Монографія.− Луцьк, 1999.− 278 с.
 
#[[Гусак П.М.]]Підготовка учителя: технологічні аспекти: Монографія.− Луцьк, 1999.− 278 с.
#[[Гусак П.М.]]Технологія засвоєння студентами дидак¬тичної теорії: Монографія.− Луцьк, 1996.− 115 с.
+
#[[Гусак П.М.]]Технологія засвоєння студентами дидактичної теорії: Монографія.− Луцьк, 1996.− 115 с.
 
#[[Мороз О.Г.]], Сластьонін В.О., Філіпенко Н. І., [[Гусак П.М.]], [[Юрченко В.І.]] Навчальний процес у вищій педагогічній школі: Навч. посібник / Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова; Інститут вищої освіти АПН України / О.Г. Мороз (ред.). — К. : НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2001. — 338с.
 
#[[Мороз О.Г.]], Сластьонін В.О., Філіпенко Н. І., [[Гусак П.М.]], [[Юрченко В.І.]] Навчальний процес у вищій педагогічній школі: Навч. посібник / Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова; Інститут вищої освіти АПН України / О.Г. Мороз (ред.). — К. : НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2001. — 338с.
 
#Магістерська робота: Навч.-метод. посіб.– Л., 2002.– 93 с. (у співавторстві).
 
#Магістерська робота: Навч.-метод. посіб.– Л., 2002.– 93 с. (у співавторстві).
 
#Вища освіта України і Болонський процес // Соціальна педагогіка: Навч.-метод. посіб.: У 2 х ч. / За ред. П. М. Гусака, Л. К. Грицюк.– Луцьк, 2007.– Ч. 1.– С. 86−95.
 
#Вища освіта України і Болонський процес // Соціальна педагогіка: Навч.-метод. посіб.: У 2 х ч. / За ред. П. М. Гусака, Л. К. Грицюк.– Луцьк, 2007.– Ч. 1.– С. 86−95.
 
#[[Гусак П.М.]], Смолюк І. О., Бартків О. С., Грицюк Л. К., Гунько С. О.. Соціальна педагогіка: навч.-метод. посіб. / Волинський держ. ун-т ім. Лесі Українки. Педагогічний ін-т / [[Гусак П.М.]] (ред.). — Луцьк : Вежа ВДУ ім. Лесі Українки, 2007. — 112с. — Бібліогр.: в кінці розд.  -  Ч. 1 — Луцьк : Вежа ВДУ ім. Лесі Українки, 2007 — 112с.
 
#[[Гусак П.М.]], Смолюк І. О., Бартків О. С., Грицюк Л. К., Гунько С. О.. Соціальна педагогіка: навч.-метод. посіб. / Волинський держ. ун-т ім. Лесі Українки. Педагогічний ін-т / [[Гусак П.М.]] (ред.). — Луцьк : Вежа ВДУ ім. Лесі Українки, 2007. — 112с. — Бібліогр.: в кінці розд.  -  Ч. 1 — Луцьк : Вежа ВДУ ім. Лесі Українки, 2007 — 112с.
#[[Гусак П.М.]], Смолюк І. О., Бартків О. С., Грицюк Л. К., Гунько С. О.. Соціальна педагогіка: навч.-метод. посіб. / Волинський держ. ун-т ім. Лесі Українки. Педагогічний ін-т / [[Гусак П.М.]] (ред.). — Луцьк : Вежа ВДУ ім. Лесі Українки, 2007. — 212с. — Бібліогр.: в кінці розд..-  Ч. 2 — Луцьк : Вежа ВДУ ім. Лесі Українки, 2007 — 212с.
+
#[[Гусак П.М.]], Смолюк І. О., Бартків О. С., Грицюк Л. К., Гунько С. О. Соціальна педагогіка: навч.-метод. посіб. / Волинський держ. ун-т ім. Лесі Українки. Педагогічний ін-т / [[Гусак П.М.]] (ред.). — Луцьк : Вежа ВДУ ім. Лесі Українки, 2007. — 212с. — Бібліогр.: в кінці розд..-  Ч. 2 — Луцьк : Вежа ВДУ ім. Лесі Українки, 2007 — 212с.
 
#[[Гусак П.М.]], Мартіросян Л.А. Історія педагогіки України: Посібник для студ. вузів України / Волинський держ. ун-т ім. Лесі Українки. — Луцьк, 1996. — 164с.
 
#[[Гусак П.М.]], Мартіросян Л.А. Історія педагогіки України: Посібник для студ. вузів України / Волинський держ. ун-т ім. Лесі Українки. — Луцьк, 1996. — 164с.
 +
#Історичні та сучасні аспекти педагогічних технологій : метод. рек. — Луцьк, 1993 (у співавторстві).
 +
#Tестові завдання для вступників. Педагогіка / уклад.: Л.К. Грицюк, Л.А. Мартіросян, В.С. Петрович, О.С. Бартків ; відп. ред. П.М. Гусак. — Луцьк, 2000.
 +
#Методологія і методика вивчення неповнолітніх правопорушників // Проблеми педагогічних технологій. — Луцьк, 2003. — Вип. 1 (у співавторстві).
 +
#Типізація студентів за умов застосування диференційованого навчання // Проблеми педагогічних технологій : зб. наук. пр. — Луцьк, 1999. — Вип. 4.
 +
#Параметри ефективності дидактичної підготовки майбутніх учителів // Наука і сучасність : зб. наук. пр. — К., 2001.
 +
#Підготовка соціального педагога: рейтингове навчання // Проблеми педагогічних технологій: зб. наук. пр. — Луцьк, 2002. — Вип. 1.
 +
#Якісна оцінка знань фахівців за умов конкурсного добору: метод шкалювання. — Луцьк ; Остріг, 2003 (у співавторстві).
  
 
'''Електронна адреса''': phusak@mail.ru
 
'''Електронна адреса''': phusak@mail.ru
Рядок 66: Рядок 106:
 
----
 
----
  
Використана інформація з сайту [http://www.vnu.edu.ua/menu.jsp?id=9;16;  Волинського національного університету імені Лесі Українки]
+
Використана інформація з сайту сайту [http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Fvs/gusak.html Національної бібліотеки України імені В.І. Вернадського]
 
+
 
[[Категорія:Науковці]]
 
[[Категорія:Науковці]]
 
[[Категорія:Доктори педагогічних наук]]
 
[[Категорія:Доктори педагогічних наук]]
 
[[Категорія:Професори]]
 
[[Категорія:Професори]]
 
[[Категорія:Волинський національний університет імені Лесі Українки]]
 
[[Категорія:Волинський національний університет імені Лесі Українки]]
[[Категорія:Українські психологи і педагоги]]
+
[[Категорія:Українські психологи і педагоги]]
 
[[Категорія:Викладачі-дослідники з педагогіки і психології КДПІ імені О.М. Горького]]
 
[[Категорія:Викладачі-дослідники з педагогіки і психології КДПІ імені О.М. Горького]]

Поточна версія на 13:58, 9 січня 2018

Фото: Гусак Петро Миколайович

Гусак Петро Миколайович - доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри соціальної педагогіки та педагогіки вищої школи Східноєвропейського національного університету імен Лесі Українки.

Зміст

Освіта

Досвід роботи

Обіймав посади:

  • асистента кафедри педагогіки Вінницького педагогічного інституту ім. М. Островського (1985);
  • асистента кафедри педагогіки Вінницького педагогічного інституту ім. М. Островського (1987-1988);
  • аспіранта кафедри педагогіки Київського державного педагогічного інституту ім. О.М. Горького (1988-1991);
  • старшого викладача кафедри педагогіки та методики початкового навчання Луцького державного педагогічного інституту ім. Лесі Українки (1991);
  • доцента, завідувач кафедри соціальної педагогіки і методики викладання соціальних дисциплін ЛДПІ ім. Лесі Українки (1992);
  • докторанта Волинського державного університету (далі — ВДУ) ім. Лесі Українки (1996-1999);
  • професора (2000), завідувача кафедри соціальної педагогіки ВДУ ім. Лесі Українки;
  • декана факультету довузівської підготовки молоді ВДУ ім. Лесі Українки (2007).

Наукова діяльність

  • Рішенням вченої ради Волинського державного університету імені Лесі Українки у 2002 році присвоєно вчене звання професора.
  • Керує держбюджетною темою "Соціально-педагогічні умови формування здорового способу життя підлітків", яку розробляють доктори та кандидати наук, аспіранти, студенти, директори й учителі шкіл (з 2006 р.).
  • Є переможцем конкурсу на заміщення посади провідного дидакта національного проекту при Міністерстві освіти та науки України.
  • Член редколегії "Молодіжного наукового вісника", "Наукового вісника Волинського національного університету імені Лесі Українки", збірників наукових праць "Проблеми педагогічних технологій" і "Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві".
  • Член двох спеціалізованих рад з захисту докторських дисертацій (у Національному педагогічному університеті ім. М. Драгоманова та Тернопільському національному педагогічному університеті ім. В. Гнатюка).
  • Науковець працює у галузі організації виховної роботи зі спеціальності "Соціальна педагогіка". Читає лекції з соціальної педагогіки та методики викладання соціальних дисциплін у ЛДПІ ім. Лесі Українки, а згодом — у ВДУ ім. Лесі Українки та Волинському національному університеті ім. Лесі Українки.

Нагороди

  • У 2005 р. отримав знак «Відмінник освіти»;
  • Нагороджений нагрудним знаком "За наукові досягнення" (2008);
  • Відзначений Подякою Луцької міської ради (2006).

Наукова школа

  • Керівник наукової школи «Організація навчального процесу у вищому навчальному закладі за умов упровадження кредитно-модульного навчання».

Доробок наукової школи:

  • Розроблена нова модель кредитно-модульного навчання, в основі якої лежить реальне забезпечення трансфернос¬ті та накопичувальності кредитів, нові підходи до модульного структурування навчального процесу, монопредметний характер графіка ор¬ганізації навчання.
  • Створена структурна модель підготовки майбутнього фахівця відповідно до загальноєвропейських зразків.
  • Розроблено навчальні плани, навчальні програми, теоретичні та методичні аспекти впровадження інноваційних технологій, положення про модульне навчання та рейтингове оцінювання, загальні характеристики конкурентно спрямованого на¬вчання, теорія та практика впровадження диференційованого навчання у ВНЗ.
  • Розроблені методичні рекомендації для соціальних педагогів та практичних психологів щодо формування здорового способу життя учнів за методом “рівний-рівному”, методика впровадження спецкурсу “Соціально-педагогіч¬на робота з ВІЛ-інфікованими та їх сім’ями”, тренінгові заняття щодо формування ЗСЖ.

Наукове керівництво захищеними дисертаційними роботами:

  • Під керівництвом П. М. Гусака захищено 6 кандидатських дисертацій, зокрема:
  • Кваша С. С. Педагогічна система Луцької братської школи, 1996 р.
  • Мартіросян Л. А. Диференціація навчання в процесі вивчення дисциплін педагогічного циклу (на матеріалах вивчення курсу історії педагогіки), 1997 р.
  • Смалько Л. Є. Індивідуалізоване навчання в системі підготовки майбутнього педагога у вищій школі США, 2001 р.
  • Коваленко В. Г. Модульно-рейтингове навчання як засіб індивідуалізації навчального процесу у вищому технічному закладі, 2005 р.
  • Бєлкіна-Ковальчук О. В. Формування критичного мислення учнів початкових класів у процесі навчання, 2006 р.
  • Линник Л. М. Соціально-педагогічні засади профілактичної роботи з важковиховуваними підлітками, 2006 р.
  • За період науково-педагогічної діяльності опубліковано 49 науко¬вих праць, у тому числі 2 монографії, 8 посіб¬ників, 20 статей, зокрема:

Основні наукові праці

  1. Гусак П.М.Підготовка учителя: технологічні аспекти: Монографія.− Луцьк, 1999.− 278 с.
  2. Гусак П.М.Технологія засвоєння студентами дидактичної теорії: Монографія.− Луцьк, 1996.− 115 с.
  3. Мороз О.Г., Сластьонін В.О., Філіпенко Н. І., Гусак П.М., Юрченко В.І. Навчальний процес у вищій педагогічній школі: Навч. посібник / Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова; Інститут вищої освіти АПН України / О.Г. Мороз (ред.). — К. : НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2001. — 338с.
  4. Магістерська робота: Навч.-метод. посіб.– Л., 2002.– 93 с. (у співавторстві).
  5. Вища освіта України і Болонський процес // Соціальна педагогіка: Навч.-метод. посіб.: У 2 х ч. / За ред. П. М. Гусака, Л. К. Грицюк.– Луцьк, 2007.– Ч. 1.– С. 86−95.
  6. Гусак П.М., Смолюк І. О., Бартків О. С., Грицюк Л. К., Гунько С. О.. Соціальна педагогіка: навч.-метод. посіб. / Волинський держ. ун-т ім. Лесі Українки. Педагогічний ін-т / Гусак П.М. (ред.). — Луцьк : Вежа ВДУ ім. Лесі Українки, 2007. — 112с. — Бібліогр.: в кінці розд. - Ч. 1 — Луцьк : Вежа ВДУ ім. Лесі Українки, 2007 — 112с.
  7. Гусак П.М., Смолюк І. О., Бартків О. С., Грицюк Л. К., Гунько С. О. Соціальна педагогіка: навч.-метод. посіб. / Волинський держ. ун-т ім. Лесі Українки. Педагогічний ін-т / Гусак П.М. (ред.). — Луцьк : Вежа ВДУ ім. Лесі Українки, 2007. — 212с. — Бібліогр.: в кінці розд..- Ч. 2 — Луцьк : Вежа ВДУ ім. Лесі Українки, 2007 — 212с.
  8. Гусак П.М., Мартіросян Л.А. Історія педагогіки України: Посібник для студ. вузів України / Волинський держ. ун-т ім. Лесі Українки. — Луцьк, 1996. — 164с.
  9. Історичні та сучасні аспекти педагогічних технологій : метод. рек. — Луцьк, 1993 (у співавторстві).
  10. Tестові завдання для вступників. Педагогіка / уклад.: Л.К. Грицюк, Л.А. Мартіросян, В.С. Петрович, О.С. Бартків ; відп. ред. П.М. Гусак. — Луцьк, 2000.
  11. Методологія і методика вивчення неповнолітніх правопорушників // Проблеми педагогічних технологій. — Луцьк, 2003. — Вип. 1 (у співавторстві).
  12. Типізація студентів за умов застосування диференційованого навчання // Проблеми педагогічних технологій : зб. наук. пр. — Луцьк, 1999. — Вип. 4.
  13. Параметри ефективності дидактичної підготовки майбутніх учителів // Наука і сучасність : зб. наук. пр. — К., 2001.
  14. Підготовка соціального педагога: рейтингове навчання // Проблеми педагогічних технологій: зб. наук. пр. — Луцьк, 2002. — Вип. 1.
  15. Якісна оцінка знань фахівців за умов конкурсного добору: метод шкалювання. — Луцьк ; Остріг, 2003 (у співавторстві).

Електронна адреса: phusak@mail.ru



Використана інформація з сайту сайту Національної бібліотеки України імені В.І. Вернадського



Особисті інструменти
Ми в мережі
Реклама