Наукова лабораторія психологічного забезпечення навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах

Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки

(відмінності між версіями)
Перейти до: навігація, пошук
 
(Одна проміжна версія одного користувача не показана)
Рядок 3: Рядок 3:
 
== Загальні відомості ==
 
== Загальні відомості ==
 
   
 
   
Створена 1 вересня 2009 року.
 
  
'''Завідувач лабораторії''' – кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник '''[[Романенко Оксана Вікторівна]]'''
+
З моменту створення (1 вересня 2009 р.) до листопада 2010 р. завідування лабораторією здійснювала кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник [[Романенко Оксана Вікторівна]], з грудня 2010 року – науковий співробітник '''[[Гриценок Людмила Іванівна]]'''.
  
'''Наукові співробітники лабораторії''' – '''[[Гриценок Людмила Іванівна]]''', '''[[Василенко Марина Миколаївна]]'''
+
Наукова лабораторія психологічного забезпечення навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах здійснює свою наукову діяльність шляхом проведення анкетувань студентів та науково-педагогічних працівників кафедр, розробки наукових тематик та роботою постійно діючого науково-практичного семінару з питань психологічного забезпечення навчально-виховного процесу, завданням якого є реалізація просвітницького напряму роботи лабораторії та впровадження наукових розробок у практику.
  
'''Поштова адреса:''' 03035, м. Київ, вул.Кудряшова,10, к.105, тел. 15-50
+
Роботу наукової лабораторії організовують завідувач, провідний науковий співробітник, науковий співробітник та молодший науковий співробітник.
  
[[Наукова лабораторія психологічного забезпечення навчально-виховного процесу у ВНЗ|Наукова лабораторія]] у своїй діяльності керується Конституцією і Законами України, Указами і розпорядженнями Президента України, постановами Верховної Ради та Кабінету Міністрів України, нормативними актами Міністерства внутрішніх справ та Міністерства освіти та науки України, Статутом [[Київський національний університет внутрішніх справ|Київського національного університету внутрішніх справ]], рішеннями Вченої ради, ректорату та наказами КНУВС, Положенням про [[Навчально-науковий інститут права та психології]], Положенням про відділ навчально-методичної та наукової роботи, наказами та розпорядженнями директора інституту, а також власним Положенням.
+
== Пріоритетні напрями роботи та досліджень наукової лабораторії ==
  
== Мета, функції і завдання наукової лабораторії ==
+
* Особливості індивідуальних якостей особистості студентів в системі професійної придатності;
 +
     
 +
* Мотиваційні спонуки навчальної діяльності студентів в умовах кредитно-модульної системи;
  
Загальною '''метою діяльності''' наукової лабораторії є проведення наукових досліджень з актуальних проблем психологічного забезпечення навчально-виховного процесу в інституті, а також апробація та практичне впровадження  їх результатів.
+
* Особливості зв’язку навчальної та соціально-психологічної адаптованості студентів з успішністю їх навчальної діяльності.
  
'''Основні функції наукової лабораторії''':
+
== Основні завдання лабораторії ==
  
* науково-методологічна,
+
* проведення наукових досліджень з актуальних проблем психологічного забезпечення навчально-виховного процесу в інституті.
  
* психодіагностична,
+
* здійснення практичної психодіагностики особистості студентів відповідно до тематики НДР.
  
* психопрофілактична,
+
* впровадження результатів наукових розробок в практику навчально-виховного процесу; підвищення психологічної компетенції науково-педагогічних працівників і студентів.
  
* розвивально-корекційна,
+
* розробка та підготовка до друку публікацій за напрямами наукової роботи.
  
* консультативна,
+
* забезпечення якісного виконання планової теми наукового дослідження працівниками лабораторії, дотримання ними етичних принципів роботи психолога, службової дисципліни й законності.
  
* просвітницька.  
+
* залучення студентів до проведення власних наукових досліджень з актуальних питань психології вищої школи, співпраці з науковою лабораторією.
  
'''Основні завдання:'''
+
* вдосконалення навчально-матеріальної бази наукової лабораторії, забезпечення відповідних умов праці.
  
* визначення психологічних засад підвищення ефективності навчально-виховного процесу, що реалізується через науково-дослідницьку роботу з різних напрямів прикладної психології, насамперед актуальних проблем навчання й виховання, у відповідності з освітньо-професійними програмами та освітньо-кваліфікаційними характеристиками;
+
На основі опрацювання планових наукових тематик у 2009-2010 роках розроблено «Методику дослідження готовності студентів-першокурсників до навчально-професійної діяльності». (авторський колектив Романенко О.В., [[Гриценок Л.І.]], [[Василенко М.М.]]). «Методика...» запатентована і готується до друку.
  
* проведення практичної психодіагностики особистості студентів, їх навчальної мотивації, інтелектуальних та комунікативних здібностей в структурі навчальної діяльності та професійної придатності;
+
Співробітниками лабораторії організовано та проведено [[Актуальні питання психологічного забезпечення навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах (матеріали конференції)|І Міжвузівську науково-практичну конференцію «Актуальні питання психологічного забезпечення навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах»]], яка відбулася на базі інституту 21 травня 2010 р.
  
* стимулювання пізнавальної активності студентів шляхом залучення їх до проведення  власних наукових досліджень з актуальних питань психології вищої школи, співпраці  з науковою лабораторією;
+
У роботі конференції взяли участь 49 учасників – наукові працівники науково-дослідних інститутів та науково-педагогічні працівники вищих навчальних закладів України: Київського національного університету ім. Тараса Шевченка, Донецького юридичного інституту Луганського державного університету внутрішніх справ ім. Е.О. Дідоренка, [[НПУ|Національного педагогічного інституту ім. М.П. Драгоманова]], [[КМПУ|Київського університету ім. Бориса Грінченка]], Тернопільського національного педагогічного університету ім. Володимира Гнатюка, Житомирського державного університету ім. Івана Франка, Сумського державного університету, Національної академії статистики, обліку та аудиту, Національного університету державної податкової служби, Національної Академії державної прикордонної служби України, Академії управління МВС, навально-наукових інститутів НАВС, [[Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України|Інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України]], [[Інститут проблем виховання АПН України|Інституту проблем виховання НАПН України]], Київського університету права НАН України.
  
* полегшення процесу адаптації студентів до умов навчання на основі вивчення дії стресових факторів та визначення шляхів їх подолання,   ознайомлення першокурсників  з ефективними прийомами  учбової  діяльності,  сприяння  у виборі оптимального  стилю спілкування з товаришами й науково-педагогічними працівниками в навчальній та позанавчальній діяльності;
+
За період існування лабораторії співробітниками опубліковано понад 43 публікації, з яких 1 посібник та 42 наукові статті, тези доповідей наукових заходів тощо. Також, співробітниками лабораторії взято участь у 25 наукових заходах, з яких 12 міжнародні, 6 всеукраїнські, інші – академічні та інститутські.
 
+
* формування професійного самовизначення, кінцевою метою якого є професійна ідентифікація майбутніх фахівців; сприяння студентам у професійній адаптації, що  передбачає  вироблення та вдосконалення професійно значущих особистісних якостей, стереотипів поведінки; засвоєння основних професійних ролей, форм спілкування, необхідних для успішного виконання майбутньої професійної діяльності; формування професійної рефлексії та професійної самосвідомості студентів;
+
 
+
* підвищення психологічної компетенції науково-педагогічних працівників і  студентів, яка  є важливою складовою психологічної культури особистості; це завдання  може реалізуватися через участь у постійно діючому науково-практичному семінарі, підготовку необхідних методичних рекомендацій, популяризацію психологічної літератури;
+
 
+
* надання індивідуальних консультацій  студентам і науково-педагогічним працівникам з приводу конкретних психологічних проблем у навчальній та професійній діяльності, насамперед, пов'язаних з труднощами в навчанні, навчальними ситуаціями, що викликають значну емоційну напругу та стосуються  організації роботи під час сесії, проходження виробничої практики;
+
 
+
* здійснення експертизи наукових розробок та практичних технологій, що стосуються питань психологічного забезпечення навчально-виховного процесу у вищому навчальному закладі;
+
 
+
* розробка та підготовка до друку методичних рекомендацій, практичних та навчальних посібників, наукових статей, монографій, інших матеріалів за напрямами наукової роботи;
+
 
+
* рецензування наукових та науково-методичних матеріалів з питань психологічного забезпечення навчально-виховного процесу у вищому навчальному закладі.
+
Наукова діяльність
+
 
+
 
+
'''Тематика науково-дослідної роботи лабораторії на 2010 рік''':
+
 
+
#Особливості індивідуальних якостей особистості студентів в системі професійної придатності  (зав. лабораторії [[Романенко О.В.]]);
+
#Мотиваційні спонуки навчальної діяльності студентів в умовах кредитно-модульної системи (науковий співробітник [[Гриценок Л.І.]]);
+
#Особливості зв’язку навчальної та соціально-психологічної адаптованості  студентів з успішністю їх навчальної діяльності (молодший науковий співробітник [[Василенко М.М.]]).
+
 
+
Співробітниками лабораторії підготовлено та подано до друку 13 наукових праць у руслі тематики наукових досліджень.
+
 
+
24 березня 2010 року запроваджено роботу постійно діючого науково-практичного семінару. Тема першого засідання: «Індивідуальний підхід у навчально-виховному процесі».
+
 
+
На семінарі розглядалися такі питання:
+
# Засоби психолого-педагогічного впливу на студентів в залежності від індивідуальних особливостей особистості (доповідь [[Романенко О. В.]]).
+
# Стан адаптованості студентів до навчання в інституті (доповідь [[Василенко М. М.]]).
+
 
+
 
+
[[Наукова лабораторія психологічного забезпечення навчально-виховного процесу у ВНЗ|Наукова лабораторія]] підготувала і провела  21 травня 2010 р. '''[[:Категорія:Матеріали конференції "Актуальні питання психологічного забезпечення навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах"|Міжвузівську науково-практичну конференцію  «Актуальні питання психологічного забезпечення навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах»]]'''.
+
  
 
== Публікації членів наукової лабораторії ==
 
== Публікації членів наукової лабораторії ==

Поточна версія на 16:31, 2 вересня 2011

Наукова лабораторія психологічного забезпечення навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах є науково-дослідним підрозділом Навчально-наукового інституту права і психології Київського національного університету внутрішніх справ.

Зміст

Загальні відомості

З моменту створення (1 вересня 2009 р.) до листопада 2010 р. завідування лабораторією здійснювала кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник Романенко Оксана Вікторівна, з грудня 2010 року – науковий співробітник Гриценок Людмила Іванівна.

Наукова лабораторія психологічного забезпечення навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах здійснює свою наукову діяльність шляхом проведення анкетувань студентів та науково-педагогічних працівників кафедр, розробки наукових тематик та роботою постійно діючого науково-практичного семінару з питань психологічного забезпечення навчально-виховного процесу, завданням якого є реалізація просвітницького напряму роботи лабораторії та впровадження наукових розробок у практику.

Роботу наукової лабораторії організовують завідувач, провідний науковий співробітник, науковий співробітник та молодший науковий співробітник.

Пріоритетні напрями роботи та досліджень наукової лабораторії

  • Особливості індивідуальних якостей особистості студентів в системі професійної придатності;
  • Мотиваційні спонуки навчальної діяльності студентів в умовах кредитно-модульної системи;
  • Особливості зв’язку навчальної та соціально-психологічної адаптованості студентів з успішністю їх навчальної діяльності.

Основні завдання лабораторії

  • проведення наукових досліджень з актуальних проблем психологічного забезпечення навчально-виховного процесу в інституті.
  • здійснення практичної психодіагностики особистості студентів відповідно до тематики НДР.
  • впровадження результатів наукових розробок в практику навчально-виховного процесу; підвищення психологічної компетенції науково-педагогічних працівників і студентів.
  • розробка та підготовка до друку публікацій за напрямами наукової роботи.
  • забезпечення якісного виконання планової теми наукового дослідження працівниками лабораторії, дотримання ними етичних принципів роботи психолога, службової дисципліни й законності.
  • залучення студентів до проведення власних наукових досліджень з актуальних питань психології вищої школи, співпраці з науковою лабораторією.
  • вдосконалення навчально-матеріальної бази наукової лабораторії, забезпечення відповідних умов праці.

На основі опрацювання планових наукових тематик у 2009-2010 роках розроблено «Методику дослідження готовності студентів-першокурсників до навчально-професійної діяльності». (авторський колектив Романенко О.В., Гриценок Л.І., Василенко М.М.). «Методика...» запатентована і готується до друку.

Співробітниками лабораторії організовано та проведено І Міжвузівську науково-практичну конференцію «Актуальні питання психологічного забезпечення навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах», яка відбулася на базі інституту 21 травня 2010 р.

У роботі конференції взяли участь 49 учасників – наукові працівники науково-дослідних інститутів та науково-педагогічні працівники вищих навчальних закладів України: Київського національного університету ім. Тараса Шевченка, Донецького юридичного інституту Луганського державного університету внутрішніх справ ім. Е.О. Дідоренка, Національного педагогічного інституту ім. М.П. Драгоманова, Київського університету ім. Бориса Грінченка, Тернопільського національного педагогічного університету ім. Володимира Гнатюка, Житомирського державного університету ім. Івана Франка, Сумського державного університету, Національної академії статистики, обліку та аудиту, Національного університету державної податкової служби, Національної Академії державної прикордонної служби України, Академії управління МВС, навально-наукових інститутів НАВС, Інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України, Інституту проблем виховання НАПН України, Київського університету права НАН України.

За період існування лабораторії співробітниками опубліковано понад 43 публікації, з яких 1 посібник та 42 наукові статті, тези доповідей наукових заходів тощо. Також, співробітниками лабораторії взято участь у 25 наукових заходах, з яких 12 міжнародні, 6 всеукраїнські, інші – академічні та інститутські.

Публікації членів наукової лабораторії

  1. Романенко О.В., Буряк О.В., Серпутько І.А. Формування навичок проведення експериментальних досліджень у студентів-психологів // Актуальні питання психологічного забезпечення навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах [Текст]: матеріали міжвуз. наук.-прак. конф. (Київ, 21 травня 2010 р.). – К.: Київ.нац. ун-т внутр. справ, 2010. – С.47-50.
  2. Гриценок Л.І. Формування навчально-професійної мотивації у студентів в умовах вищого навчального закладу // Актуальні питання психологічного забезпечення навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах [Текст]: матеріали міжвуз. наук.-прак. конф. (Київ, 21 травня 2010 р.). – К.: Київ.нац. ун-т внутр. справ, 2010. – С.50-53.
  3. Василенко М.М., Карпілянський Д.А. До проблеми моделювання вибору копінг-стратегії у професійній діяльності працівників ОВС // Актуальні питання психологічного забезпечення навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах [Текст]: матеріали міжвуз. наук.-прак. конф. (Київ, 21 травня 2010 р.). – К.: Київ.нац. ун-т внутр. справ, 2010. – С.53-56.

Примітка

Використана інформація з сайту Київського національного університету внутрішніх справ



Особисті інструменти
Ми в мережі
Реклама