Юрченко Віктор Іванович
Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки
(12 проміжних версій одного користувача не показані) | |||
Рядок 1: | Рядок 1: | ||
[[Файл:Фото Юрченко Віктор Ів.JPG|міні|праворуч|250пкс|Фото: ЮРЧЕНКО Віктор Іванович]] | [[Файл:Фото Юрченко Віктор Ів.JPG|міні|праворуч|250пкс|Фото: ЮРЧЕНКО Віктор Іванович]] | ||
− | '''ЮРЧЕНКО Віктор Іванович''' – | + | '''ЮРЧЕНКО Віктор Іванович''' – доцент [[Кафедра психології і педагогіки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського|кафедри психології та педагогіки]] Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського, кандидат психологічних наук, доцент. |
== Освіта == | == Освіта == | ||
Рядок 7: | Рядок 7: | ||
* У 1976 р. - випускник [[Піско-Удайська восьмирічна школа|Піски-Удайської восьмирічної школи]] ([http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D1%96%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%A3%D0%B4%D0%B0%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA%D1%96 с. Піски-Удайські], Чорнухинський р-н, Полтавська обл.); | * У 1976 р. - випускник [[Піско-Удайська восьмирічна школа|Піски-Удайської восьмирічної школи]] ([http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D1%96%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%A3%D0%B4%D0%B0%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA%D1%96 с. Піски-Удайські], Чорнухинський р-н, Полтавська обл.); | ||
− | * У 1980 р. закінчив [[Кременчуцьке педагогічне училище]] за спеціальністю „[[Початкова освіта|Початкове навчання]]", здобув кваліфікацію «[[Початкова освіта|Вчитель початкових класів]]"; | + | * У 1980 р. - закінчив [[Кременчуцьке педагогічне училище]] за спеціальністю „[[Початкова освіта|Початкове навчання]]", здобув кваліфікацію «[[Початкова освіта|Вчитель початкових класів]]"; |
− | * У 1985 р. закінчив із відзнакою [[Національний педагогічний університет імені Михайла Драгоманова|Київський педагогічний інститут імені О. М. Горького]] за спеціальністю «[[Педагогіка]] та [[психологія]]», здобув кваліфікацію [[:Категорія:Викладачі-дослідники з педагогіки і психології КДПІ імені О.М. Горького|«Викладач-дослідник з педагогіки та психології»]]. | + | * У 1985 р. - закінчив із відзнакою [[Національний педагогічний університет імені Михайла Драгоманова|Київський педагогічний інститут імені О. М. Горького]] за спеціальністю «[[Педагогіка]] та [[психологія]]», здобув кваліфікацію [[:Категорія:Викладачі-дослідники з педагогіки і психології КДПІ імені О.М. Горького|«Викладач-дослідник з педагогіки та психології»]]. |
+ | |||
+ | == Підвищення кваліфікації == | ||
+ | |||
+ | * 2015 р. - Курси підвищення кваліфікації "Директори інститутів (декани факультетів) ВНЗ ІІІ-ІV рівнів акредитації" (ДВНЗ " Університет менеджменту освіти", Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти); | ||
+ | |||
+ | * 2016 р.- Курси підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників Університету Грінченка за дидактичним модулем; | ||
+ | |||
+ | * 2015 р. - Тренінг для тренерів з використання ІКТ в інноваційній моделі Е-навчання "1 учень- 1 комп'ютер" за програмою Intel для освітян | ||
+ | |||
+ | * 2011 - 2015 рр. - Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників з практики "Лідерство служіння" (Університет Грінченка); | ||
+ | |||
+ | * 2014 р. - Курси підвищення кваліфікації "Використання інформаційно-комунікативних технологій у навчальному процесі. 2-й рівень ІКТ-компетентності викладача" (Університет Грінченка); | ||
+ | |||
+ | * 2013 р. - Курс навчання з програмного забезпечення SMART Notebook для інтерактивних дощок SMART Board. | ||
== Досвід роботи == | == Досвід роботи == | ||
− | * | + | * З 01 лютого 2018 р. - доцент [[Кафедра психології і педагогіки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського|кафедри психології та педагогіки]] Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського; |
− | * | + | * З 01 липня 2010 р. по 19 травня 2017 р. - директор [[Педагогічний інститут|Педагогічного інституту]] [[КМПУ|Київського університету]] імені [[Борис Грінченко|Бориса Грінченка]]; |
− | * | + | * З січня 2008 р. по червень 2010 р. - завідувач [[Кафедра практичної психології Київського університету ім. Бориса Грінченка|кафедрою практичної психології]] [[Інститут психології і соціальної педагогіки КМПУ імені Б.Д. Грінченка|Інституту психології і соціальної педагогіки]] [[Київський міський педагогічний університет імені Б.Д. Грінченка|Київського університету]] імені [[Борис Грінченко|Бориса Грінченка]]; |
− | * | + | * 2000-2008 рр. – доцент [[Кафедра педагогіки та психології вищої школи НПУ ім. М.П. Драгоманова|кафедри педагогіки та психології вищої школи НПУ імені М.П. Драгоманова]]; |
− | * | + | * 1998-2000 рр. – доцент [[Кафедра психології та педагогіки НПУ імені М.П. Драгоманова|кафедри психології та педагогіки НПУ імені М.П. Драгоманова]]; |
+ | |||
+ | * 1985-1998 рр. – викладач, голова предметної комісії психолого-педагогічних дисциплін [[Білгород-Дністровське педагогічне училище|Білгород-Дністровського педагогічного училища]], [[Практична психологія|шкільний психолог]] сш №11. | ||
+ | |||
+ | Працював за сумісництвом доцентом, професором кафедри психології Центрального інституту післядипломної педагогічної освіти [[НАПН України]] (1998-2009 рр.); доцентом кафедри психології Київського славістичного університету (2001-2007); доцентом кафедри психології, педагогіки та соціології Національного університету державної податкової служби України (2008-2010) та ін. | ||
− | |||
== Наукова діяльність == | == Наукова діяльність == | ||
Рядок 30: | Рядок 47: | ||
Один із авторів розробки змісту психолого-педагогічної підготовки магістрантів і аспірантів – майбутніх викладачів вищої школи. | Один із авторів розробки змісту психолого-педагогічної підготовки магістрантів і аспірантів – майбутніх викладачів вищої школи. | ||
− | Автор і співавтор понад | + | Автор і співавтор понад 70 друкованих праць із проблем психології «[[Я-концепція|Я-концепції]]», становлення особистості майбутнього педагога і [[Практична психологія|практичного психолога]], етнопсихології та ін. Співавтор підручника і 6 навчальних посібників для вищих навчальних закладів із педагогіки і [[психологія вищої школи|психології вищої школи]], у т.ч. чотирьох – з [[Гриф МОН України|грифом МОН України]]. |
+ | |||
+ | '''Профіль у [https://scholar.google.com.ua/citations?user=kbPyXRcAAAAJ&hl=uk Google Академія]''' | ||
+ | |||
+ | ====Захищені кандидати наук==== | ||
+ | * [http://www.psyh.kiev.ua/%D0%9C%D0%B8%D0%BA%D0%B8%D1%82%D1%8E%D0%BA_%D0%93%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B0_%D0%AE%D1%80%D1%96%D1%97%D0%B2%D0%BD%D0%B0 Микитюк Галина Юріївна] «Взаємини викладачів і студентів як чинник становлення особистості майбутнього вчителя», 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2003 р.) | ||
+ | |||
+ | * [http://il.kubg.edu.ua/struktura/kafedry-instytutu/kafedra-praktychnoi-psykholohii/sklad.html?pid=342&sid=372: Маланьїна Тетяна Михайлівна] [http://elibrary.kubg.edu.ua/1365/ «Психологічні особливості подолання вчителями внутрішньоособистісних конфліктів»], 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2012 р.) | ||
+ | |||
+ | * [http://il.kubg.edu.ua/struktura/kafedry-instytutu/kafedra-zahalnoi-vikovoi-ta-pedahohichnoi-psykholohii/sklad.html?pid=341&sid=361: Терещенко Марія Вікторівна] «Психологічні особливості становлення образу сім'ї у дітей дошкільного віку», 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2013 р.) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | == Відзнаки == | ||
+ | |||
+ | * Знак "Відмінник столичної освіти" (2015); | ||
+ | |||
+ | * Медаль Бориса Грінченка (2014); | ||
+ | |||
+ | * Грамота Головного управління освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), 2010, 2012; | ||
− | == | + | == Авторське право на твір == |
− | * | + | * 2016 р. - Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір №63666 Підручник "Психологія вищої школи" (Автори: [[Подоляк Людмила Григорівна]], Юрченко Віктор Іванович); |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | * 2013 р. - Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір №47311 Навчальний посібник "Психологічний словник-довідник" (Автори: [[Приходько Юлія Олексіївна]], Юрченко Віктор Іванович). | |
+ | == Основні публікації == | ||
+ | #[http://elibrary.kubg.edu.ua/15360/1/V_Yurchenko_U_Prykhodko_Car_PI_NPU_2016.pdf Приходько Ю.О., Юрченко В.І. Психологічний словник-довідник: Навч. посіб.] – 3-є вид., випр. і доп. - К.: Каравела, 2016. – 320 с. | ||
+ | #Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Підручник. – 4-є вид., випр.-К.: Каравела, 2015. – 360 с. | ||
+ | #[http://elibrary.kubg.edu.ua/13865/1/V_Yurchenko_RM_23_PI%20.pdf Юрченко В.Ровесники Голодомору-Геноциду 1932-1933 років в Україні: психологічна криза протягом усього життя] // Рідна мова: Освітній квартальник Українського вчительського товариства у Польщі. – 2015. – № 23. – С.25-29. | ||
+ | # [[Юрченко В.І. Особливості локус-контролю студентів у зв’язку з педагогічною практикою]] // ВІСНИК ПСИХОЛОГІЇ І ПЕДАГОГІКИ [Електронний ресурс]; Педагогічний інститут, Інститут людини Київського університету імені Бориса Грінченка. – Випуск 15. – К., 2015. – Режим доступу до збірника : http://www.psyh.kiev.ua/ | ||
+ | # [[Юрченко В.І. Роль рідної мови у формуванні комунікативної компетентності молодших школярів]] // ВІСНИК ПСИХОЛОГІЇ І ПЕДАГОГІКИ [Електронний ресурс]; Педагогічний інститут, Інститут людини Київського університету імені Бориса Грінченка. – Випуск 16. – К., 2014. – Режим доступу до збірника : http://www.psyh.kiev.ua/Збірник_наук._праць._-_Випуск_16 | ||
+ | #[[Приходько Ю.О.]],[[Юрченко В.І.]] Психологічний словник-довідник: Навч. посіб.- 2-е вид., доп. – К.: Каравела, 2014. – 344 с. | ||
+ | #[[Подоляк Л.Г.]], [[Юрченко В.І.]] Психологія вищої школи.- 4-у вид. - К.: Каравела, 2014. - 360 с. | ||
#[[Приходько Ю.О.]],[[Юрченко В.І.]][[Приходько Ю.О., Юрченко В.І. Психологічний словник-довідник (навчальний посібник)|Психологічний словник-довідник: Навч. посіб. – К.: Каравела, 2012. – 328 с.]] | #[[Приходько Ю.О.]],[[Юрченко В.І.]][[Приходько Ю.О., Юрченко В.І. Психологічний словник-довідник (навчальний посібник)|Психологічний словник-довідник: Навч. посіб. – К.: Каравела, 2012. – 328 с.]] | ||
#[[Подоляк Л.Г.]], [[Юрченко В.І.]] [[Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи (підручник) - 2011|Психологія вищої школи.- 3-є вид., випр. і доп. - К.: Каравела, 2011. - 360 с.]] | #[[Подоляк Л.Г.]], [[Юрченко В.І.]] [[Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи (підручник) - 2011|Психологія вищої школи.- 3-є вид., випр. і доп. - К.: Каравела, 2011. - 360 с.]] | ||
Рядок 61: | Рядок 101: | ||
== Контакти == | == Контакти == | ||
− | e-mail: ''' | + | e-mail: '''viktor1960yurchenko@gmail.com''' |
{{Викладачі-дослідники з педагогіки і психології КДПІ імені О.М. Горького}} | {{Викладачі-дослідники з педагогіки і психології КДПІ імені О.М. Горького}} | ||
− | |||
− | |||
[[Категорія:Науковці]] | [[Категорія:Науковці]] | ||
[[Категорія:Адміністрація сайту]] | [[Категорія:Адміністрація сайту]] | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
[[Категорія:Українські психологи і педагоги]] | [[Категорія:Українські психологи і педагоги]] | ||
[[Категорія:Піско-Удайська восьмирічна школа]] | [[Категорія:Піско-Удайська восьмирічна школа]] | ||
[[Категорія:Кременчуцьке педагогічне училище імені А.С. Макаренка]] | [[Категорія:Кременчуцьке педагогічне училище імені А.С. Макаренка]] | ||
+ | [[Категорія: Таврійський національний університет імені В.І. Вернадського]] | ||
+ | [[Категорія: Кафедра психології і педагогіки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського]] |
Версія за 12:32, 28 червня 2018
ЮРЧЕНКО Віктор Іванович – доцент кафедри психології та педагогіки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського, кандидат психологічних наук, доцент.
Зміст |
Освіта
- У 1976 р. - випускник Піски-Удайської восьмирічної школи (с. Піски-Удайські, Чорнухинський р-н, Полтавська обл.);
- У 1980 р. - закінчив Кременчуцьке педагогічне училище за спеціальністю „Початкове навчання", здобув кваліфікацію «Вчитель початкових класів";
- У 1985 р. - закінчив із відзнакою Київський педагогічний інститут імені О. М. Горького за спеціальністю «Педагогіка та психологія», здобув кваліфікацію «Викладач-дослідник з педагогіки та психології».
Підвищення кваліфікації
- 2015 р. - Курси підвищення кваліфікації "Директори інститутів (декани факультетів) ВНЗ ІІІ-ІV рівнів акредитації" (ДВНЗ " Університет менеджменту освіти", Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти);
- 2016 р.- Курси підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників Університету Грінченка за дидактичним модулем;
- 2015 р. - Тренінг для тренерів з використання ІКТ в інноваційній моделі Е-навчання "1 учень- 1 комп'ютер" за програмою Intel для освітян
- 2011 - 2015 рр. - Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників з практики "Лідерство служіння" (Університет Грінченка);
- 2014 р. - Курси підвищення кваліфікації "Використання інформаційно-комунікативних технологій у навчальному процесі. 2-й рівень ІКТ-компетентності викладача" (Університет Грінченка);
- 2013 р. - Курс навчання з програмного забезпечення SMART Notebook для інтерактивних дощок SMART Board.
Досвід роботи
- З 01 лютого 2018 р. - доцент кафедри психології та педагогіки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського;
- З 01 липня 2010 р. по 19 травня 2017 р. - директор Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка;
- З січня 2008 р. по червень 2010 р. - завідувач кафедрою практичної психології Інституту психології і соціальної педагогіки Київського університету імені Бориса Грінченка;
- 2000-2008 рр. – доцент кафедри педагогіки та психології вищої школи НПУ імені М.П. Драгоманова;
- 1998-2000 рр. – доцент кафедри психології та педагогіки НПУ імені М.П. Драгоманова;
- 1985-1998 рр. – викладач, голова предметної комісії психолого-педагогічних дисциплін Білгород-Дністровського педагогічного училища, шкільний психолог сш №11.
Працював за сумісництвом доцентом, професором кафедри психології Центрального інституту післядипломної педагогічної освіти НАПН України (1998-2009 рр.); доцентом кафедри психології Київського славістичного університету (2001-2007); доцентом кафедри психології, педагогіки та соціології Національного університету державної податкової служби України (2008-2010) та ін.
Наукова діяльність
У 1997 р. захистив кандидатську дисертацію на тему: «Формування Я-концепції майбутнього вчителя в умовах педагогічного училища» (19.00.07 – педагогічна та вікова психологія). Науковий керівник: канд. психол. наук, доцент Власенко Віктор Володимирович.
Один із авторів розробки змісту психолого-педагогічної підготовки магістрантів і аспірантів – майбутніх викладачів вищої школи.
Автор і співавтор понад 70 друкованих праць із проблем психології «Я-концепції», становлення особистості майбутнього педагога і практичного психолога, етнопсихології та ін. Співавтор підручника і 6 навчальних посібників для вищих навчальних закладів із педагогіки і психології вищої школи, у т.ч. чотирьох – з грифом МОН України.
Профіль у Google Академія
Захищені кандидати наук
- Микитюк Галина Юріївна «Взаємини викладачів і студентів як чинник становлення особистості майбутнього вчителя», 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2003 р.)
- Маланьїна Тетяна Михайлівна «Психологічні особливості подолання вчителями внутрішньоособистісних конфліктів», 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2012 р.)
- Терещенко Марія Вікторівна «Психологічні особливості становлення образу сім'ї у дітей дошкільного віку», 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2013 р.)
Відзнаки
- Знак "Відмінник столичної освіти" (2015);
- Медаль Бориса Грінченка (2014);
- Грамота Головного управління освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), 2010, 2012;
Авторське право на твір
- 2016 р. - Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір №63666 Підручник "Психологія вищої школи" (Автори: Подоляк Людмила Григорівна, Юрченко Віктор Іванович);
- 2013 р. - Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір №47311 Навчальний посібник "Психологічний словник-довідник" (Автори: Приходько Юлія Олексіївна, Юрченко Віктор Іванович).
Основні публікації
- Приходько Ю.О., Юрченко В.І. Психологічний словник-довідник: Навч. посіб. – 3-є вид., випр. і доп. - К.: Каравела, 2016. – 320 с.
- Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Підручник. – 4-є вид., випр.-К.: Каравела, 2015. – 360 с.
- Юрченко В.Ровесники Голодомору-Геноциду 1932-1933 років в Україні: психологічна криза протягом усього життя // Рідна мова: Освітній квартальник Українського вчительського товариства у Польщі. – 2015. – № 23. – С.25-29.
- Юрченко В.І. Особливості локус-контролю студентів у зв’язку з педагогічною практикою // ВІСНИК ПСИХОЛОГІЇ І ПЕДАГОГІКИ [Електронний ресурс]; Педагогічний інститут, Інститут людини Київського університету імені Бориса Грінченка. – Випуск 15. – К., 2015. – Режим доступу до збірника : http://www.psyh.kiev.ua/
- Юрченко В.І. Роль рідної мови у формуванні комунікативної компетентності молодших школярів // ВІСНИК ПСИХОЛОГІЇ І ПЕДАГОГІКИ [Електронний ресурс]; Педагогічний інститут, Інститут людини Київського університету імені Бориса Грінченка. – Випуск 16. – К., 2014. – Режим доступу до збірника : http://www.psyh.kiev.ua/Збірник_наук._праць._-_Випуск_16
- Приходько Ю.О.,Юрченко В.І. Психологічний словник-довідник: Навч. посіб.- 2-е вид., доп. – К.: Каравела, 2014. – 344 с.
- Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи.- 4-у вид. - К.: Каравела, 2014. - 360 с.
- Приходько Ю.О.,Юрченко В.І.Психологічний словник-довідник: Навч. посіб. – К.: Каравела, 2012. – 328 с.
- Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи.- 3-є вид., випр. і доп. - К.: Каравела, 2011. - 360 с.
- Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: підруч. для студ. ВНЗ. – Вид. 2-ге, доп. і перероб. – К. : Каравела, 2008. – 351 с. – Бібліогр.: с. 351. – ISBN 966-8019-00-8 (рекомендовано МОН України).
- Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Практикум: Навч. посіб. – К. : Каравела, 2008. – 336 с. – Бібліогр.: с. 333-335.–ISBN 966-8019-00-8 (гриф МОН України).
- Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. – К. : ТОВ „Філ-студія", 2006. – 320 с. – Бібліогр.: в кінці розд. – ISBN 966-8527-33-X. (гриф МОН України).
- Мороз О.Г., Падалка О.С., Юрченко В.І. Викладач вищої школи: психолого-педагогічні основи підготовки: Навч. посіб. / О.Г. Мороз (заг.ред.). – К. : НПУ ім.Драгоманова, 2006. – 206 с. – Бібліогр.: с. 195-205. – ISBN 966-660-289-X.
- Юрченко В.І. Проблеми підготовки вчителя національної школи: етнопсихологічний ракурс // Освіта і управління. – 2004. – т.7, число 2. – С.103-113.
- Мороз О.Г., Падалка О.С., Юрченко В.І. Педагогіка і психологія вищої школи: Навч. посіб. для молодих викладачів, аспірантів і майбутніх магістрів / Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова; Інститут вищої освіти АПН України / О.Г. Мороз (заг.ред.). – К. : НПУ, 2003. – 267 с. – Бібліогр.: с. 254-267. – ISBN 966-660-100-1.
- Мельник О.М., Юрченко В.І. Керівництво педагогічною практикою: діагностика і психологічна підтримка студентів // Освіта і управління. – 2000 (2001). – Т.4, №1-2.– С. 106-114.
- Кудіна В.В., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Курс лекцій / Київський славістичний ун- т; Національний педагогічний ун-т ім. М.Драгоманова. — К. : КСУ, 2004. — 176с.
- Юрченко В.І. Гуманістична психологія Г.С.Костюка // Рідна школа. – 1999.– №12. – С.25-27.
- Юрченко В.І. Етнопсихологічні чинники формування „Образу-Я” особистості // Рідна мова: Квартальник Українського вчительського товариства у Польщі. – Варшава: Ridna Mowa , 2010. – №13. – С. 35-39.
- Юрченко В.І. Оцінні ставлення в педагогічній взаємодії // Освіта і управління. –№4, т.2. –1998. – С.91-99.
- Юрченко В.І. Тривожність як прояв суперечливостей в "Я-концепції" майбутнього вчителя // Педагогіка і психологія. – 1997.– №1.– С.191-197.
Повний список публікацій знаходиться на сторінці: Друковані праці Юрченка В.І.
Контакти
e-mail: viktor1960yurchenko@gmail.com